سخنگوی قوه قضائیه آخرین وضعیت رسیدگی به طرح شکایت از فیلیمو را تشریح کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز در بیست و سومین نشست خبری خود ضمن گرامیداشت روز شهید اظهار کرد: در ابتدا گزارشی در ارتباط با تحقق شعار سال در دستگاه قضائی ارائه میکنیم.

وی ادامه داد: با توجه به نام گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید دانش بنیان ، تمامی ظرفیت دستگاه قضائی در سراسر کشور بسیج شد تا در حد مقدورات و با استفاده از امکانات در ستاد اجرایی و استانی تلاش لازم را مصروف کرده تا بخش عمده ای از موانع تولید کشور مرتفع سازد.

ستایشی گفت: در این راستا سازمان بازرسی کل کشور در ۹ ماه سال جاری ۱۲۹ نامه هشداری به دستگاه های اجرایی صادر کرده و ۲۶ فقره پرونده بازرسی تشکیل شده است .۷۳۰ فقره پرونده مربوط به تولید تشکیل شده که ۲۳۹ فقره درراستای رفع تولید مورد رسیدگی و اعمال نظر قرار گرفته است و بیش از هزار مرکز تولیدی بازدید شده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: سازمان بازرسی در ۹ ماه اخیر ۵۱۴ واحد تملک شده توسط بانک ها، ۵۳۴ پروژه کلان نیمه کاره، بیش از هزار شرکت دانش بنیان و... رصد و مشکلات این شرکت های تولید رسیدگی کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش دیوان عدالت اداری حداقل ۲۰۷ گزارش به حمایت از تولید در این مرکز مطرح رسیدگی واقع شده است که بیشترین پرونده ها در حوزه گمرک و مالیات بوده است. به عنوان نمونه به پرونده شرکت فانی گستر خوزستان می توان اشاره کرد. این پرونده ها در قالب مانع زدایی در حوزه اشتغال، کسب و کار و تولید مطرح و منجر به اتخاذ تصمیم و صدور آرای قطعی در جهت حفظ تولید و سرمایه گذاری کشور شده است.

ستایشی گفت:برای ۸۳ هزار نفر از زندانیان در ۱۰ ماه سال جاری دوره های آموزشی اشتغال زایی برگزار شده است. همچنین اقدامات بسیار موثری برای مددجویان صورت گرفته و ۴۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار در ادامه با اشاره به فعالیت های سازمان پزشکی قانونی تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور در راستای فعالیت های شرکت های دانش بنیان، اقدام به بومی سازی تجهیزات کرده است.

وی ادامه داد: این اقدامات در پی تلاش شبانه روزی، اختصاص شعب ویژه، دیدار مردمی، ملاقات با صاحبان امر و... صورت گرفته است.

ستایشی با اشاره به جشنواره نقد برتر اظهار کرد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته، مراسم اختتامیه این جشنواره هفته گذشته برگزار شد و از نقدهای برتر تقدیر به عمل آمد و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد. این جشنواره در راستای اجرای سند تحول قضائی و قانون اساسی برگزار شد. در این جشنواره که اولین دوره خود را سپری کرد از میان ۸۰۰ اثر که واصل شد، ۶ اثر واجد برجستگی شناخته و مورد تقدیر قرار گرفت. دبیرخانه این جشنواره به صورت دائم فعال بوده و امیدواریم در سال آینده شاهد نقدهای بهتری باشیم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی آغوش خود را برای نقد رفتار گشوده و نقد سازنده را موجب خسران نمی داند، بلکه آن را فرصت می داند. تاکید رئیس دستگاه قضا بر باز بودن نقد به دستگاه قضایی می تواند به جای منازعات بی فایده راه را برای تعالی همه جانبه کشور هموار تر سازد.

وی درباره رفع توقیف فیلیمو ادامه داد: بر اساس اصل قانونی بودن جرم و مجازات در ارتباط با موضوع مورد بحث مجموعه ساترا در رابطه با موضوع فیلیمو طرح شکایتی کرده است و این موضوع به شعبه بازپرسی ویژه ارجاع شده است. پرونده مورد رسیدگی واقع می شود و درنهایت قاضی محترم به این نتیجه می رسد که قرار منع تعقیب صادر کند. شاکی نسبت به حکم اعتراض کرده است و این پرونده در شعبه در حال رسیدگی است.