همشهری آنلاین: یک کاوشگر جدید با قابلیت سفر به اعماق آتشفشان‌ها ساخته می‌شود

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد: مهندسان این آژانس فضایی در تلاش برای طراحی یک فضاپیمای کاوشگر رباتیک جدید با قابلیت‌های بهتر برای کندوکاو در سیارات سنگی هستند. 

به گزارش آسمان پارس، این ربات در انستیتو فن‌آوری کالیفرنیا طراحی می‌شود و سپس مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. مهندسان ناسا اظهار داشتند که ربات جدید جرم کمی دارد و می‌تواند روی سنگها و صخره‌ها بخزد. نمونه اولیه این سیاره نورد موسوم به «Axel» علاوه بر حرکت و جست‌وجو در میان صخره ها و تخته سنگ‌ها در عین حال می‌تواند به تحقیق در اعماق دهانه آتشفشانی بپردازد.

مقامات آژانس فضایی آمریکا (ناسا) خاطر نشان کردند: از «Axel» می‌توان همچنین در کاوش‌های فضایی رباتیک در دنیاهای خارج زمینی مانند مریخ بهره گرفت و در زمین نیز از آن در عملیات جست‌وجو و نجات استفاده کرد.

عیسی نیسناس، پژوهشگر اصلی این پروژه در مرکز JPL ناسا در این زمینه متذکر شد: «Axel» توانایی خود را تا حدی گسترش داده که می‌تواند به قلمروهایی راه پیدا کند که انسان هیچگاه قادر به رفتن به آن مناطق در گذشته نبوده است. این ربات قادر به جمع‌آوری نمونه‌های آزمایشگاهی برای تحقیقات بیشتر نیز هست.