«رمضان قدیروف» رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن روسیه از پاداش ۵ میلیون روبلی برای کشتن سربازی اوکراینی که به قرآن کریم هتک حرمت کرده و ۱۰ میلیون روبل برای دستگیری زنده وی خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آرتی، قدیروف اظهار داشت: «من تنها به محکوم کردن خشک و خالی اقدام سربازان اوکراینی که صفحاتی از قرآن کریم را سوزاندند، اکتفا نخواهم کرد، صحنه‌هایی از این اقدام را در کانال تلگرامی من دیدید، برای نابود کردن این افراد، جایزه‌ای به ارزش ۵ میلیون روبل و دو برابر آن را برای زنده اسیر کردن آنان اعلام می‌کنم، فارغ از اینکه این اتفاق امروز یا فردا یا حتی سال آتی روی دهد، این جایزه مالی پابرجا خواهد ماند.»

وی خطاب به این سرباز اوکراینی افزود: «ای ترسویی که صورت خود را پنهان کردی، می‌دانی که مجازات هر لحظه و در هر مکانی که مخفی شده‌ای به سراغت خواهد آمد، روح ترسوی تو روی صلح و آرامش را نخواهد دید.»

بر اساس ویدئوهایی که از مناطق درگیری در اوکراین در صفحات مجازی منتشر شده است، شماری از نظامیان اوکراینی در اقدامی موهن و زشت صفحات قرآن کریم را پاره کرده و آتش می‌زنند.

به نوشته آرتی، سربازان اوکراینی به هنگام این اقدام شنیع، الفاظی توهین آمیز نسبت به قرآن کریم به زبان جاری می‌کنند. همزمان یکی از این افراد نیز اقدام به خرد کردن گوشت خوک بر روی این کتاب مقدس می‌کند.

قدیروف پیش از این گفته بود: «این فاشیسم و ‌شیطان‌پرستی واقعی در شماست. اگر حداقل یک چچنی یا یک مسلمان در آن نزدیکی بود، چگونه جرأت می‌کردید به قرآن کریم دست بزنید؟»

منبع: شفقنا