گروه سیاسی: جمعی از نمایندگان مجلس و کارشناسان مسائل سیاسی در سالروز صدور فتوای تاریخی امام خمینی(ره)، حکم بنیانگذار کبیر انقلاب مبنی بر مهدور الدم بودن سلمان رشدی را کهنه نشدنی و غیرقابل تغییر دانستند و بر اجرای این حکم تاکید کردند.

امام خمینی(ره)، در 25 بهمن سال 67 در واکنش به انتشار کتاب آیات شیطانی توسط سلمان رشدی، با صدور فتوایی، نویسنده کتاب را محکوم به اعدام دانستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: اجرای حکم مرگ سلمان رشدی بعد از گذشت 20 سال هنوز هم واجب کفایی است.

حسین سبحانی نیا اظهار داشت: امام خمینی(ره) با بیان این حکم در آن سال‌ها ثابت کردند که نگاهشان تنها به مرزهای ایران خلاصه نمی‌شود و به مشکلات دنیای اسلام نیز می‌اندیشیدند.

وی با بیان اینکه این حکم به لحاظ شرعی و فقهی کماکان به قوت خود باقی است، خاطر نشان کرد‌: دشمنان دین خدا و پیامبر بزرگ اسلام بدانند که با این توطئه‌ها و ترفندها علیه جهان اسلام، هیچگاه نخواهند توانست به اهداف شوم خود برسند و در میان جهان اسلام و سایر ملت‌ها جایگاهی نخواهند داشت.

محمد کرمی راد، نماینده مردم کرمانشاه و دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی نیز فتوای امام خمینی مبنی بر ارتداد سلمان رشدی را یک حکم فقهی مبتنی بر احکام شرع مقدس دین اسلام دانست و گفت: حکم امام خمینی(ره) حکم شرعی از جانب یک مرجع دینی بود که از سوی همه مسلمانان جهان مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: در آن زمان دشمنان اسلام برای مقابله با دین اسلام دست به چنین توطئه‌ای زدند، اما امام خمینی(ره) با درایت و هوشیاری بی‌نظیر خود این فتوا و حکم تاریخی را اعلام کردند و موجب بیداری جهان اسلام در مقابل هجمه‌های غربی‌ها شدند.

محمود احمدی بی‌غش دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی نیز اظهار داشت: حکم حضرت امام(ره) در ارتداد سلمان رشدی یک حکم شرعی است که هیچگاه از بین نخواهد رفت.
نماینده شازند در مجلس با اشاره به اینکه غرب برای تشویش اذهان، این مطلب را مطرح می‌کند که حکم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی منسوخ و قابل اجرا نیست، تاکید کرد: مسلمین سراسر دنیا باید کمک کنند تا حکم تاریخی امام خمینی(ره) درمورد سلمان رشدی اجرا شود.

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی نیز در این باره تاکید کرد: من تغییری در اوضاع فعلی جامعه مسلمانان نسبت به 20 سال پیش که حکم ارتداد رشدی صادر شد نمی‌بینم که منجر به لغو این فرمان شود.

وی اظهار داشت: فتوای امام(ره) یک دستور شرعی بود و همچنان به قوت خود باقی است.
انتشار کتاب آیات شیطانی توسط سلمان رشدی اعتراض مسلمانان جهان را در سال 67 برانگیخت. این کتاب با حمله به پایه‌های اعتقادی و ایمانی مسلمین و با تمسخر و استهزا و توهین به قرآن کریم و حضرت رسول اکرم(ص) قصد داشت سدی در مقابل نفوذ اسلام در جهان ایجاد کند.