همشهری آنلاین - سپیده بهکام: ارزش معاملات بورس تهران در روز ۲۶ بهمن‌ماه، بالغ بر ۳۱.۳ میلیارد ریال برآورد شد.

طی دادوستدهای روز شنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴ میلیون سهم بین فعلان این بازار مبادله شد که در مجموع موجبات افت ۱۰ واحدی شاخص کل قیمت سهام را فراهم ساخت و در پایان این شاخص به ۸ هزار و ۴۲۰ واحد رسید.

در این روز شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) با ۱۳.۶ واحد کاهش به کار خود پایان داد و در نهایت به رقم ۶ هزار و ۸۱۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار  فرعی) با ۲۲.۵ واحد افزایش خود را به ۱۲ هزار و ۸۱۵ واحد نزدیک ساخت.

امروز ۲۴۲ نفر برای خرید ۲.۱۵ میلیون سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ارزش بیش از ۶ میلیارد ریال اقدام کردند. پرطرفدارترین سهم بورس نیز طی معاملات این روز سهام همین شرکت بود که در صدر جدول تقاضا نیز جای گرفت.

اما در سوی دیگر بازار بیشترین حجم عرضه مربوط به سهام مدیریت سرمایه‌گذاری امید بود به طوری که بیش از ۶ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۷.۶ میلیارد ریال در معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران به فروش گذاشته شد.

پس این شرکت حجم عرضه سهام ماشین‌آلات تراکتورسازی ایران از سایر شرکت‌های بورس بیشتر بود. امروز ۸۸ نفر اقدام به فروش ۶۳۳ هزار و ۵۳۸ سهم این شرکت کردند که در مجموع ارزش این سهام در حدود ۸.۷ میلیارد ریال برآورد شد.