پیشکسوت سرخ ها گفت: ۳امتیاز دیدار با مس کرمان قبل از دربی خیلی مهم است و باید بازیکنان به آب و آتش بزنند تا پرسپولیس همچنان در کورس قهرمانی بماند

به گزارش همشهری آنلاین ضیاء عربشاهی ، درباره پیروزی ۳ بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس مقابل ملوان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر اظهار داشت: ملوان تیم گردن کلفت و بازیکنان‌شان از نظر فیزیکی خیلی خوب هستند. این تیم تا دقیقه ۳۰ بازی از جلو پرسپولیس را خیلی خوب پرس کرده بود که گلی رد و بدل نشد. ولی در ادامه بازی با دوندگی، جابجایی، پاس‌های تک‌ضرب و خلاقیت فردی بازیکنان پرسپولیس، ملوان از حالت دفاعی خارج شد و در نهایت بازی با نتیجه ۳ بر صفر به نفع پرسپولیس خاتمه یافت. پرسپولیس مقابل ملوان روان‌تر و با برنامه‌تر از بازی‌های قبلی بازی کرد و نشان داد که عزمش را برای قهرمانی جزم کرده است.

وی در مورد دیدار پرسپولیس و مس کرمان در هفته بیست‌وششم لیگ برتر عنوان کرد: ۳ امتیاز دیدار با مس کرمان قبل از دربی خیلی مهم است و باید بازیکنان به آب و آتش بزنند تا پرسپولیس همچنان در کورس قهرمانی بماند. بازیکنان ۳ اخطاره پرسپولیس نباید بی‌محبا روی بازیکنان حریف خطا بکنند تا کارت زرد بگیرند و بازی دربی را از دست بدهند. بازیکنان باید با قدرت بدنی بالا توپ را از حریف‌شان بگیرند و به فکر فوتبال درگیرانه نباشند. بازیکنان پرسپولیس باید از جلو تیم حریف را پرس کنند تا مدافعان و هافبک‌ها فضای پشت سر یکدیگر را پوشش بدهند.

*گل‌محمدی باید در دربی دست از احتیاط بردارد

کارشناس فوتبال در خصوص دیدار دربی تصریح کرد: بازی با استقلال ۶ امتیازی است و یحیی گل‌محمدی باید دست از احتیاط بردارد با ۲ مهاجم مقابل استقلال بازی کند. پرسپولیس بازیکنان خلاق و گلزن زیادی دارد که در محوطه جریمه حریف گره بازی را باز کنند تا در نهایت نتیجه دلخواه را از بازی دربی بگیریم. وینگر چپ و راست و مهاجم خوب ایرانی در ترکیب تیم داریم که همه می‌توانند در مواقع لزوم گره‌گشا باشند.

وی ادامه داد: مهدی عبدی و آل کثیر را بیشتر از دیاباته و پریرا قبول دارم؛ گل‌محمدی باید بیشتر به این دو مهاجم در محوطه جریمه بها بدهد و وینگرهای چپ و راست داخل‌تر بیایند، چون هافبک‌های خلاق وسط و دفاعی خوبی مثل؛ میلاد سرلک، سینا اسدبیگی، سروش رفیعی، مهدی ترابی و سعید صادقی دارد. اگر گل‌محمدی در دیدارهای باقی مانده شجاعانه ارنج و کوچ کند، قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر دور از دسترس نیست.

*حذف استقلال از آسیا به فوتبال ایران لطمه خواهد زد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه باخت سپاهان مقابل تراکتور به نفع پرسپولیس بود، تاکید کرد: سپاهان از نظر مدیریتی و بازیکن قوی است ولی در دیدار با تراکتور بازی خودش را واگذار کرد و این باخت خیلی به نفع پرسپولیس شد.

عربشاهی درباره حذف استقلال از لیگ قهرمانان گفت: حیف است استقلال با این همه هوادار به این شکل حذف شود و مدیرانش حواس‌شان به هواداران نباشد و باعث رنجش آنها شوند. این هواداران هستند که در سرما و گرما به ورزشگاه می‌آیند و تیم‌شان را تشویق و حمایت می‌کنند، درست نیست که به خاطر مقداری پول از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود. از همه مهمتر حذف استقلال از آسیا به فوتبال ایران لطمه خواهد زد.

*مافیای فوتبال حتی اجازه نمی‌دهد تیم ملی نتیجه بگیرد

وی در مورد آینده تیم ملی فوتبال ایران و شرکت در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا یادآور شد: باید فدراسیون فوتبال بستر مناسب و لازم را برای امیر قلعه‌نویی فراهم کنند و همان زیرساختی که برای مربی خارجی مهیا کردند در اختیار مربی ایرانی هم قرار دهند. قلعه‌نویی مربی خوبی در فوتبال ایران است، اما فراز و نشیب‌های زیادی در سال‌های اخیر داشته است.

عربشاهی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در فوتبال ایران مافیا وجود دارد و حضور مافیا باعث شده تا فوتبال‌مان ضربه بخورد. برخی از مافیا در پشت پرده هستند که اجازه نمی‌دهند حتی سرمربی تیم ملی کار خودش را به نحو احسن انجام دهد و نتیجه بگیرد. از مافیای فوتبال می‌خواهم که به دنبال منفعت خودشان نباشند تا تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌ها نتیجه بگیرد.