حیدر سلیمانی کارشناس داوری فوتبال درباره اتفاقات و صحنه‌های بحث‌برانگیز دیدار روز گذشته پرسپولیس و مس کرمان نکاتی را یادآور شد.

سلیمانی در گفت و گو با همشهری آنلاین درمورد قضاوت بازی پرسپولیس و مس کرمان، اظهار داشت: روی گل سعید صادقی مدافع مس کرمان با نفر سانترکننده روی یک خط مساوی قرار دارد  و اعلام گل صحیح است.

وی افزود: در صحنه پنالتی اول پرسپولیس، دو مدافع مس باید پشت قوس ۱۸ قدم باشند، اما آن‌ها تخلف کرده و زودتر وارد محوطه جریمه می‌شوند. به همین دلیل از آنجایی که توپ گل شد، نیازی به تکرار پنالتی نبود.

سلیمانی ادامه داد: در صحنه برخورد توپ به دست آرمان شهدادنژاد در دقیقه ۳۰ نیز دست دروازه‌بان مس کرمان محیطی را اشغال نکرده و ادامه بازی درست بود.

کارشناس داوری فوتبال تاکید کرد: تکرار پنالتی روی پنالتی دوم گولسیانی هم سخت‌گیرانه بود. مهاجم پرسپولیس یک گام می‌گذارد و پس از آن می‌ایستد. به همین دلیل پنالتی نباید تکرار می‌شد.

سلیمانی عنوان کرد: اعلام آفساید روی گل مهدی عبدی هم کاملا درست بود و هیچ شک و شهبه‌ای در آن وجود نداشت. 

وی تصریح کرد: روی گل دانیال اسماعیلی‌فر نیز آفساید به درستی تشخیص داده شد، زیرا زننده گل پیش از ضربه ترابی یک سر و گردن درون آفساید قرار داشت.

این کارشناس داوری افزود: همچنین اعلام پنالتی به سود پرسپولیس در دقیقه ۸۵ هم کاملاً درست بود، زیرا مدافع مس اصلاً به توپ ضربه نزد بلکه به پای آل‌کثیر ضربه زد.