اسماعیل کوثری نماینده مجلس گفت: آمریکا بارها نشان داده است که برخلاف ادعاهایی که دارد بیشتر به دنبال ایجاد تنش است و حتی سخنان و حرف‌های خود را نقض می‌کند. 

همشهری آنلاین - گروه سیاسی:حساب توییتری وابسته به وزارت خارجه آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران در اقدامی مضحک برای کسب اطلاعات از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران جایزه تعیین کرد.حساب توییتری «برنامه پاداش برای عدالت» وزارت خارجه آمریکا در توییتی اعلام کرد به افرادی که از شبکه مالی سپاه ایران اطلاعاتی داشته باشند، ۱۵ میلیون دلار جایزه پرداخت خواهد کرد. در این توییت آمده است که نیروی قدس سپاه پاسداران ایران از ابزارهای مختلف مالی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا استفاده می‌کند.

این اقدام ناشیانه در حالی صورت گرفته است که وبگاه یک شبکه خبری معتبر آمریکایی با هشدار به «جو بایدن» رئیس جمهور ایلات متحده نوشت که گزینه‌های این کشور در قبال ایران تمام شده است.

پاداش برای عدالت در ادامه اطلاعیه خود با طرح ادعاهای بی‌اساس درباره فعالیت‌های سپاه پاسداران ایران و نیروی سپاه قدس در داخل و خارج از کشور مدعی شده است که هدف از این کار متوقف کردن تروریست‌ها است. این دفتر وابسته به وزارت خارجه آمریکا تاکید دارد که رسالت برنامه «پاداش برای عدالت» تولید اطلاعات سودمند برای محافظت از مردم آمریکا و تقویت امنیت ملی ایالات متحده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم تهران در مجلس در این باره گفت:‌ آنچه که به وضوح از مجموع اقدامات اخیر آمریکا مشخص است دولتمردان این کشور از تحقیر شدن توسط سپاه پاسداران ایران عاصی شده‌اند. نیروهای سپاه ایران در عرصه‌های مختلف بارها آمریکا را تحقیر کرده‌اند. شکار پهپاد پیشرفته آمریکا از سوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بعد از تجاوز به حریم هوایی ایران از جمله ضربات محکم سپاه ایران به آمریکا از آن جمله بود.

اسماعیل کوثری افزود:‌ آمریکا هر روز به روش جدیدی به ایجاد مشکل علیه ایران فکر می‌کند. آنها فکر می‌کنند که با این اقدامات بی‌اساس می‌توانند مشکلات را به صورت جدید و نو حل کنند، در صورتی که بزرگترین آنها همین اشتباهات است.

این نماینده افزود:‌ ناظران دولت، مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح بر هزینه‌های سپاه نظارت مستمر دارند و بنابراین نیازی نیست آنها این را مطرح کنند و بخواهند از حساب‌های مالی سپاه سر درآورند. قطعا این اقدام نشان‌دهنده ضعف دستگاه‌های امنیتی آمریکاست.

او گفت: در ادامه اقدامات و سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن علیه ایران دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امورخارجه آمریکا برای اطلاعات درباره شبکه مالی سپاه پاسداران جایزه تعیین کرده است.

کوثری گفت: آمریکایی‌ها همیشه خباثت خود را نشان می‌دهند، آنها همواره دنبال این هستند که ایران را تحت فشار بگذارند و مسائل را به نفع خودشان کنند، در صورتی که چون شناخت ندارند بزرگترین اشتباه را مرتکب می شوند.

منبع: همشهری آنلاین