به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به تعیین یک نرخ کرایه برای تاکسیها، افزود: کرایههای دو نرخی برای زمان شیوع کرونا بود که رانندگان به دلیل رعایت فاصله اجتماعی به جای ۴ مسافر، ۳ مسافر، سوار میکردند و اکنون، دیگر ۲ نرخ برای تاکسیها نداریم.
وی ادامه داد: در حال حاضر که شرایط عادی است، تنها یک نرخ کرایه تاکسی برای ظرفیت ۴ مسافر تعیین شده و از ابتدای اردیبهشت، دیگر کرایههای دو نرخی وجود ندارد و برچسب آن از تاکسیها حذف خواهد شد.
تشکری هاشمی درباره میزان بهای کرایههای تاکسی گفت: تغییرات نرخ خطوط تاکسی نسبت به سال جاری به طور میانگین ۴۵ درصد تعیین شده است و بر اساس مصوبه شورای شهر، به شهرداری تهران اجازه داده شده تا در مسیرهای دارای شیب تا سقف ۱۰ درصد به کرایه تاکسیهای خطی اضافه کند و در ساعات اوج ترافیک نیز تا سقف ۲۵ درصد به کرایهها اضافه خواهد شد که ساعات اوج ترافیک توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک مشخص خواهد شد.
وی افزود: در شرایط آب و هوایی نامساعد نیز تا سقف ۱۵ درصد به کرایهها اضافه خواهد شد که اجرای این تبصره منوط به ایجاد سیستم حمل و نقل هوشمند مناسب برخط خواهد بود.
وی درباره انتخاب خودروهای تاکسی گفت: انتخاب خودروی تاکسی برای تمام شهرها باید مطابق با مصوبه شورای عالی ترافیک باشد و این انتخاب بر اساس قدرت موتور، گنجایش مسافر و قیمت خرید خودرو است.
تشکری هاشمی درباره تاکسی شدن خودروی ساینا گفت: در گذشته، خودروی پراید ویژگیهای گفتهشده را نداشت و بعید است ساینا هم این شاخصهها را داشته باشد، زیرا تاکسی باید در وهله اول، برای مسافر راحت باشد و به کسانی که ساینا را برای تاکسی شدن توصیه کردهاند، پیشنهاد میکنم خود و خانوادهشان سوار این خودرو شوند و ببینند آیا ۳ نفر در پشت ساینا جا میشوند یا خیر؟
وی با تأکید بر اینکه ساینا دوام زیادی ندارد و وسیله مناسبی برای استفاده به عنوان تاکسی نیست، افزود: خرید خودروی وارداتی، اولین پیشنهاد ما در شورای شهر است و باید اجازه دهیم از واردات خودرو به نفع مردم استفاده شود و از خودروهای تولید داخل نیز مدلهایی انتخاب شوند که مقرون به صرفه، با دوام و دارای فضای مناسب برای مسافران باشند.