حتی در هفته‌هایی که استقلال پیاپی به پیروزی می‌رسید و بهترین فوتبال ایران را بازی می‌کرد، برخی منتقدان بدگمان بر این باور بودند که آبی‌ها در برابر تیم‌های بزرگ و مدعی نمی‌توانند چنین کیفیتی داشته باشند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در این مورد، آمار هم به ضرر ریکاردو ساپینتو شهادت می‌داد. با این حال بودند کسانی که تصور می‌کردند فرم اخیر استقلال بی‌نظیر است و آنها در این سطح قادر خواهند بود هر تیمی را شکست بدهند. خود ساپینتو هم در نشست خبری پیش از دربی با نام بردن از رئال‌مادرید و اینکه استقلال برای تقابل با هر تیمی آماده است، نشان داد باورش شده که قرار است تیمش بازی‌های بزرگ را هم مثل جدال رقبای متوسط و معمولی با پیروزی پشت سر بگذارد. در نهایت اما اتفاقی که در شهرآورد یکشنبه رخ داد، کاملا متفاوت بود. استقلال تیمی کم‌اثر، بی‌برنامه و سردرگم نشان داد که بدترین بازی فصلش را برای مهم‌ترین روز ممکن کنار گذاشته بود. این نمایش آشفته، ابهام قدیمی را جدی‌تر کرد؛ آیا ساپینتو مرد مسابقات بزرگ نیست؟

استقلال تا امروز از بین ۶تیم بالای جدول فقط موفق به شکست گل‌گهر سیرجان شده است. اگرچه آبی‌ها در برابر این تیم دبل کردند اما هر ۲پیروزی آنها شائبه‌های خاص خودش را به همراه آورد؛ هم دقیقه نودی بود و هم بحث داوری داشت. از تیم سیرجانی که بگذریم، استقلال در هر ۲مسابقه رفت و برگشت در برابر سپاهان بازنده بود، بازی رفت را با پرسپولیس مساوی کرد و در مسابقه برگشت شکست خورد، بازی رفت را به تراکتور باخت و البته مسابقه برگشت با تیم تبریزی باقی مانده است. مس رفسنجان هم دیگر تیم بالانشینی است که در مسابقه رفت توانست استقلال را متوقف کند و البته بازی برگشت در پیش است. حالا باید یک‌بار دیگر به این سؤال توجه کرد؛ آیا ساپینتو یک مربی «ضعیف‌کش» است؟ هرچند شاید مسابقات باقی‌مانده لیگ و جام حذفی این فرضیه را تغییر بدهد.
 

منبع: روزنامه همشهری