به گزارش همشهری آنلاین، سید حسین حسینینژاد با اعلام اینکه در بهار ۱۴۰۱ در هر منطقه، ٣٠ تا ٤٠ نقطه حادثهخیز و در مجموع بالغ بر ٩٣٠ نقطه در معابر بزرگراهی و غیر بزرگراهی مشخص شد، افزود: ایمنسازی جناغیها در بزرگراهها و اصلاح تبادلات ورود تندرو به کندرو و برعکس در معابر بزرگراهی به خصوص بزرگراه آزادگان برای اجرا به مناطق ابلاغ شد.
حسینینژاد در مورد اقدامات مربوط به آرامسازی در معابر شریانی از احداث رفیوژ میانی در حریم تقاطعها به جهت تفکیک مسیر حرکت خودروها و جلوگیری از برخورد و حرکات خلاف نام برد و گفت: علاوه بر این، نصب نیوجرسی در معابر بزرگراهی به خصوص بزرگراه شهید یاسینی و بزرگراه امام علی (ع) صورت گرفت چراکه احتمال سقوط خودرو در مسیلها و کانالهای آب وجود داشت.
مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران کمبود تابلوهای راهنمای مسیر را از دیگر مسائل و مشکلات معابر بزرگراهی به ویژه در بزرگراه آزادگان برشمرد و افزود: کمبود این تابلوها باعث سردرگمی رانندگان، حرکات خلاف خودروها و تشدید تصادفات میشد که نقاط مربوطه شناسایی، تابلوها نصب و رنگآمیزی تیرها، پایههای ستونها و تابلوهای ترافیکی به جهت آشکارسازی علائم صورت گرفت.
او با اشاره به اینکه ۴۲۵ نقطه از ۹۳۰ نقطه حادثهخیز یعنی ۴۶ درصد مجموع نقاط در معابر پایتخت، اصلاح هندسی و ایمنسازی شدهاند، اظهار کرد: ۹۰ درصد نقاط نیازمند ایمنسازی در معابر توسط شهرداریهای مناطق شناسایی شدهاند و در مجموع، این اقدامات باعث شده تا پایتخت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، شش درصد و در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، دو درصد کاهش تصادفات فوتی را شاهد باشد.
حسینینژاد با بیان اینکه ۵۷ درصد از مجموع تصادفات پایتخت در بزرگراهها اتفاق میافتد که نصب دوربینهای ثبت تخلف را به منظور کنترل و کاهش تصادفات بزرگراهی در دستور کار قرار دادهایم، افزود: ۳۸ درصد تصادفات تهران نیز در معابر شریانی شهر رخ میدهد که با اجرای کامل طرحهای ایمنسازی، امیدواریم شاهد کاهش تصادفات در این معابر باشیم.
مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، شاهد ۹ درصد کاهش تصادفات فوتی راکبان موتورسیکلتها در پایتخت بودیم، گفت: به منظور ساماندهی توقف موتورسیکلتها در پیادهروها، با احداث نردههایی در حاشیه معابر با همکاری پلیس راهور، توقف این وسایل را از حاشیه پیادهروها به حاشیه معابر سوق میدهیم.
او با تأکید بر اینکه امسال نیز پیگیر انجام اصلاحات هندسی معابر پایتخت به منظور کاهش نقاط حادثهخیز و در نتیجه، کاهش تصادفات هستیم، افزود: در هر نقطه از شهر که امکان حادثه وجود داشته باشد، پیگیر شناسایی، اصلاح هندسی و ایمنسازی آن نقطه هستیم و ادامه این روند را در دستور کار داریم.
حسینینژاد در پایان با اعلام اینکه ۲۶ درصد تصادفات پایتخت بین ساعات ۱۲ تا ۱۷ و ۲۵ درصد بین ساعات ۱۷ تا ۲۳ اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: موضوع ایمنی تردد در شهر و حفظ جان شهروندان هنگام ترددهای شهری را با توجه به تعامل خوب با پلیس راهور و همراهی معاونتهای حمل و نقل و ترافیک شهرداریهای مناطق با سرعت و حساسیت بیشتری در دستور کار قرار دادهایم.