تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۵

همشهری آنلاین: هوگو چاوز در یک سفر از پیش اعلام نشده یک روزه وارد کوبا شد و با رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا و برادرش فیدل دیدار کرد.

به نوشته ال پائیس بر اساس بیانیه رسمی دولت هاوانا، سران کوبا و ونزوئلا درباره روابط مثمرثمر میان دو کشور در زمینه‌های مختلف بویژه مسائل بین‌المللی و بحران مالی جهانی و عواقب آن برای کشور‌های آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب، گفت و گو کردند.

این اولین سفر خارجی هوگو چاوز پس از پیروزی در همه پرسی بازنگری قانون اساسی در ونزوئلا  است که با اولین سالگرد کناره گیری فیدل کاسترو از قدرت و روی کار آمدن رائول کاسترو برادر کوچکتر وی تلاقی پیدا کرده است.

روزنامه دولتی گرانما با اشاره به این سفر و انتشار عکس‌های سیاه و سفید از دیدار سران کوبا و ونزوئلا نوشت: چاوز جمعه شب 20 فوریه برای یک دیدار کاری به همراه نیکلاس مادورو وزیر اموراخراجه، رافائل رامیرس وزیر انرژی ونفت - که همزمان ریاست شرکت دولتی نفت ونزوئلا(PDVSA) را نیز عهده دار است -  هایمان ال ترودی وزیر برنامه ریزی، الیاس خاوا وزیر کشاورزی و لوئیس ریس رئیس دفتر رئیس جمهوری  وارد کوبا شد.

این روزنامه از دوبار ملاقات چاوز با فیدل کاسترو رئیس جمهوری سابق کوبا طی این سفر 24 ساعته نیز خبر داد. پیش از سفر اخیر رئیس جمهوری ونزوئلا، رائول کاسترو در دیدار با همتای گواتمالایی خود الوارو کولوم گفته بود که فیدل به دلیل شرایط جسمانی‌اش نمی‌تواند با تمام سرانی که به کوبا سفر می‌کنند، دیدار کند و دیدار وی با میچله باچلت رئیس جمهوری شیلی و کریستینا فرناندس د کرچنر رئیس جمهوری آرژانتین به دلیل احترام به این دو سیاستمدار زن انجام گرفته است. [سفر رئیس‌جمهوری شیلی به کوبا]