گروه سیاسی: دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس با بیان اینکه کنفرانس حمایت از فلسطین در روزهای 14 و 15 اسفند برگزار می‌شود

از دعوت رسمی فتحی سرور، رئیس مجلس مصر برای حضور در این کنفرانس خبر داد.

به گزارش همشهری، علی اکبر محتشمی پور روز گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران با اعلام خبر برگزاری کنفرانسی با عنوان «حمایت از فلسطین مظهر مقاومت، غزه قربانی جنایت»، اظهار داشت: از رؤسای مجالس کشورهای اسلامی و برخی رؤسای مجالس کشورهای غیراسلامی و همچنین شخصیت‌های مبارز فلسطینی و گروه‌های فلسطینی برای شرکت در اجلاس دعوت به عمل آمده است.

وی ادامه داد: از 30 هیات پارلمانی کشورهای جهان برای شرکت در اجلاس دعوت به عمل آمده و تا‌کنون نزدیک به 15 رئیس پارلمان دعوت حضور را پذیرفته‌اند.

به گفته‌ محتشمی‌پور، از برخی مجامع بین‌المللی نظیر اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی، کشورهای غیرمتعهد و نیز شخصیت‌های برجسته‌ جهان اسلام، شخصیت‌های حقوقی و بین‌المللی و تعدادی از NGO‌ها، سازمان‌های غیردولتی حقوق‌بشر و مدافع فلسطین و نیز نمایندگان ادیان مختلف برای شرکت در اجلاس حمایت از فلسطین دعوت به عمل آمده است.

دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس و فلسطین خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی براساس قانونی که درباره حمایت از حقوق ملت فلسطین به تصویب رسیده، موظف است که در شرایط خاص و مناسبت‌های ویژه با برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی برای حمایت از فلسطین و حقوق آنها اقدام کند.

محتشمی‌پور یکی از اهداف برگزاری این اجلاس را تعقیب و محاکمه‌ جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی برشمرد و گفت: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران شعبه‌ای را برای محاکمه جنایتکاران اسرائیلی به ریاست قربانعلی دری نجف‌آبادی دادستان کل کشور تشکیل داده و به شکایت‌هایی که می‌رسد رسیدگی خواهد کرد.

وی از جمع‌آوری اسناد و مدارک جنایات صهیونیست‌ها به‌عنوان مقدمه‌ای برای پیگیری این مسئله در دستگاه قضایی خبر داد و افزود: در سفر اخیری که به سوریه و لبنان و دیدار با مقامات این کشورها داشتم، اسناد و مدارک بسیاری از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در قانا، صبرا و شتیلا و قنیطره سوریه جمع‌آوری شد که قرار است این اسناد به کنفرانس فلسطین ارسال شود.

محتشمی پور تشکیل دادگاه در ایران را نمادین عنوان کرد و آن را به‌عنوان مقدمه‌ای برای تشکیل دادگاه رسمی محاکمه جنایتکاران صهیونیست دانست.

دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس و فلسطین فایده این کار را همراهی با تشکیل دادگاه در سایر کشورهای جهان و ارائه احکام محکومیت مسئولان اسرائیلی به اینترپل عنوان کرد و یادآور شد: رژیم صهیونیستی برای فرار از این مشکل در مدت 22 روزحمله به غزه اجازه نداد عکس یا نامی از فرماندهان و افسران بلند پایه ارتش اسرائیل در رسانه‌های گروهی منتشر شود.

محتشمی پور در پاسخ به سؤالی در مورد حضور رئیس مجلس مصر و لیبی در این اجلاس اظهار داشت: فتحی سرور معلوم نیست که خودش می‌آید یا هیاتی را اعزام می‌کند.
وی ادامه داد: از رؤسای مجالس فلسطین و لیبی نیز دعوت به عمل آمده و علی لاریجانی، رئیس مجلس در تماس تلفنی با رئیس پارلمان مصر، دعوت شفاهی را نیز از وی به عمل آورده است