دیدار جنجالی ۲ تیم مطرح فوتبال آرژانتین به سود ریورپلاته به پایان رسید.

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیدار تیم‌های ریورپلاته و بوکاجونیور در هفته پانزدهم لیگ آرژانتین که یکی از پرتنش‌ترین دربی‌های جهان لقب گرفته است، بار دیگر با جنگ و جنجال به پایان رسید.

پس از گل پیروزی‌بخش دقیقه ۹۳ «میگل بورخا» از روی نقطه پنالتی برای ریورپلاته، بازیکنان ۲ تیم با یکدیگر درگیر شدند. درگیری به حدی بود که نیروهای تأمین نظم در ورزشگاه مونومنتال و همچنین پلیس ضدشورش وارد ماجرا شدند.

پس از آرام‌شدن اوضاع که ۱۹ دقیقه طول کشید، داور از هم تیم سه بازیکن و همچنین «خورخه آلمیرون» سرمربی بوکاجونیورز را اخراج کرد.

گفته می‌شود ماجرا از آن جا آغاز شده که «سرخیو رومرو» دروازه‌بان پیشین منچستریونایتد و فعلی بوکاجونیورز پس از دریافت گل در دقایق پایانی، توسط «آگوستین پالاونچینو» بازیکن حریف تحریک شده و هم‌تیمی‌های او به دفاع از گلر خود برخاسته بودند.

رومرو پس از پایان بازی گفت: ما خیلی ناراحت بودیم و احساس تلخ‌کامی داشتیم اما پالاونچینو به نزدیکی ما آمد و از شادی فریاد زد. من واکنش خوبی نشان دادم. او را گرفتم و به او گفتم چرا این کار را کردم. هم‌تیمی‌های من فکر کردند من می خواهم دعوا کنم و آن‌ها هم وارد ماجرا شدند.

پیروزی ریورپلاته باعث شد تیم «مارتین دمیکلیس» بازیکن سابق تیم‌های منچسترسیتی و بایرن مونیخ و سرمربی فعلی تیم آرژانتینی، با ۹ امتیاز اختلاف نسبت به سن لورنزو، تیم دوم جدول لیگ آرژانتین قرار بگیرد.

تیم بوکاجونیورز هم در جدول ۲۸ تیمی لیگ آرژانتین، در رده سیزدهم قرار گرفته است.

منبع: فارس