همشهری آنلاین: پادشاه بحرین در دیدار وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، گفت: منامه احترام خاص و ویژه‌ای برای برادران ایرانی خود قائل است و همواره بر لزوم گفتگو با تهران تاکید کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حمدبن عیسی آل خلیفه در دیدار صادق محصولی که به دعوت همتای بحرینی خود برای شرکت در اجلاس امنیتی منامه به بحرین سفر کرده است، این سفر را باعث تقویت اجلاس امنیتی منامه و روابط دوجانبه دانست.

پادشاه بحرین با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی کشورش با جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت ایران برای همه کشورهای منطقه مهم است و برای پایدار کردن امنیت در منطقه نیاز به همکاری و هماهنگی کشورها با یکدیگر است.

حمدبن عیسی آل خلیفه گفت: ما در سیاست برادرانه جمهوری اسلامی ایران درقبال بحرین هیچگونه شک و شبهه‌ای نداریم.

پادشاه بحرین افزود: نگرانی ما از این بود که برخی طرف‌ها از بعضی مسائل سوء استفاده کنند و بر ایجاد ناامنی در منطقه تاثیر بگذارند.

پادشاه بحرین با بیان اینکه آمریکا به هیچ وجه به فکر برقراری دموکراسی در دیگر کشورها نبوده است، تصریح کرد: دوران زعامت و رهبری آمریکا به سر آمده است و به نظر می‌رسد رویه‌ای معتدل و متعادل در حال جایگزین شدن به جای آن است.

وی با اشاره به منافع مشترک بحرین و جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد: هماهنگی لازم میان دوکشور در زمینه امنیتی سرآغازی برای گسترش روابط در دیگر      زمینه‌ها باشد.

پادشاه بحرین افزود: روابط مستحکم میان تهران و منامه باید همچنان ادامه یابد تا کسانی که خواهان ناامنی در منطقه هستند به اهداف خود دست نیابند.

وزیر کشور ایران نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و برادرانه با بحرین گفت: روابط دو کشور، رابطه صمیمانه و گرم است و با شیطنت‌های دشمنان آسیبی به آن نمی‌رسد.

محصولی افزود: تهران و منامه به کسی اجازه نمی‌دهند که به هر علت باعث تفرقه میان دو کشور و مانع از پیشبرد روابط دوجانبه شوند.

وزیر کشور با ابلاغ سلام گرم و صمیمانه آقای احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران به پادشاه بحرین گفت: تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و تقویت روابط دو و چند جانبه با این کشورها به ویژه بحرین است.

محصولی افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است با همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس می‌توان امنیت را در منطقه پایدار کرد.

وزیر کشور همبستگی و همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و بحرین را بسیار مهم دانست و گفت: ایران، بحرین را کشور برادر خود می‌داند و امیدوار است روابط تهران- منامه در آینده گسترش بیشتری داشته باشد.

محصولی با بیان اینکه پس از پیروزی مردم غزه در برابر تهاجم صهیونیست‌ها، دشمنان اسلام درپی ایجاد موضوعی برای پرداختن به آن و ایجاد اختلاف میان مسلمانان بودند، گفت: وظیفه کشورهای اسلامی است که این مساله را مدیریت کنند تا دشمنان آنان نتوانند به مقاصدشان برسند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه بحرین را امنیت خود می‌داند.

محصولی گفت: تهران هیچ گونه محدودیتی برای ارتقای روابط با منامه تا بالاترین سطح ندارد.

وی افزود: وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران با همکاری وزارت کشور بحرین درصدد اجرایی کردن برخی تفاهمات به منظور تقویت همکاری‌ها هستند.

وزیر کشور همچنین از طرف رئیس جمهوری اسلامی ایران از پادشاه بحرین برای سفر به تهران دعوت کرد.