همشری آنلاین: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز آفریقا زنده و بیدار است، تصریح کرد: مردم و دولت‌های آفریقا اجازه نمی‌دهند قدرت‌های زورگو دوباره آفریقا را غارت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد در اجتماع عظیم و پرشور مردم مومباسا - منطقه مسلمان نشین کنیا - با بیان اینکه دولت‌های زورگو و قدرتمند سال‌ها به مردم آفریقا ظلم و منابع و ثروت آن‌ها را غارت کرده‌اند، اظهار داشت: ملت‌های آفریقایی از جمله کنیا در صدد پیشرفت هستند و در این راه از حمایت دوستان خود به ویژه ملت ایران برخوردارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران و ملت‌های آفریقایی از جمله کنیا علیه استعمارگران و قدرت‌های بزرگ قیام کرده‌اند، اظهار داشت: ایران و کنیا طرفدار صلح، دوستی و امنیت، عاشق پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان و عدالت هستند.

احمدی نژاد صلح، دوستی و برادری همراه با عدالت را پیام ملت‌های ایران و کنیا برای همه مردم جهان دانست و گفت: ملت‌های ایران و کنیا اگر چه از هم دور هستند اما قلب آنها برای محبت، عشق، عدالت و خداپرستی می‌تپد.

رئیس جمهور عدالت را ضرورت همیشگی بشریت و نیاز حیاتی آنان دانست و گفت: بدون عدالت امکان آرامش، صلح، امنیت، رفاه و برادری وجود نخواهد داشت و بسیاری از اختلافات و جنگ‌ها به خاطر بی‌عدالتی است.

احمدی نژاد با بیان اینکه در کنیا وایران بنیاد خانواده محکم است، اظهار داشت: خانواده مرکز محبت، عشق و تریبت فرزندان و رشد عاطفه‌ها است.

رئیس جمهور به کشتار کودکان و زنان فلسطین در غزه و جنایات همیشگی صهیونیست‌ها اشاره و تصریح کرد: آن‌ها با بی رحمی و بی عدالتی حرکت می‌کنند اما در نقطه مقابل آن‌ها، پیام مسلمانان رحمت، دوستی، پاکی، عشق، محبت، عدالت و احترام به حقوق   انسان‌هاست.