🔹شهردار استانبول گفت: «کمال قلیچداراغلو نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، امشب به عنوان رئیس جمهور منتخب کشور اعلام خواهد شد»

به گزارش همشهری آنلاین، شهرداران استانبول و آنکارا در طی سخنرانی خود اعلام کردند آمارهای اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از طرف خبرگزاری آناتولی فاقد هرگونه اعتبار است. منصور یواش شهردار ترکیه نیز گفت: ما (ائتلاف ملت) پیشتازیم. 

🔹در اولین ساعات انتشار نتایج انتخابات ترکیه، اکرم امام اوغلو شهردار استانبول و منصور یواش شهردار آنکارا در مقابل خبرنگاران آمارهای منتشر شده از طرف خبرگزاری آناتولی را فاقد اعتبار توصیف کردند.

🔹اکرم امام اوغلو با اشاره به آمارهای منتشر شده از طرف خبرگزاری آناتولی گفت «از طرف کمال قلیچداراوغلو سیزدهمین رئیس جمهور محترم به شما خطاب می کنیم؛ خبرگزاری آناتولی از انتخابات سال ۲۰۱۹ وارد حیات نباتی شد و برای خروج از این حیات نباتی منتظر است تا ما روی کار بیاییم. اعتبار خبرگزاری آناتولی زیر صفر است. از شهروندان عزیز می خواهیم به هیچ وجه به داده های منتشر شده از طرف این خبرگزاری توجه نکنند.»

🔹امام اوغلو با اشاره به اینکه خبرگزاری آناتولی یک نهاد دولتی است مدعی شد که این خبرگزاری در طی انتخابات گذشته ترکیه نیز با رویکردی جانب‌ دارانه آمارها را منتشر کرده است.

🔹شهردار استانبول در ادامه سخنرانی خود علی رغم آنکه هنوز روند شمارش آرا در ترکیه ادامه دارد گفت «کمال قلیچداراغلو نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، امشب به عنوان رئیس جمهور منتخب کشور اعلام خواهد شد»

🔹شهردار آنکارا منصور یواش نیز با تکرار انتقادها علیه خبرگزاری آناتولی گفت «روحیه خودتان را بالا نگه دارید. طبق داده ها ما جلوتر هستیم. انتخابات در دور اول پایان خواهد یافت. ۲۳.۸۷ درصد از آرای شمارش شده نشان می دهد که ما (قلیچداراوغلو نامزد ائتلاف ملت) قطعا جلوتر هستیم.»

🔹اکرم امام‌اوغلو و منصور یواش از پاسخ دادن به سوال خبرنگاری که از آمار دقیق آرا پرسیده بود امتناع ورزیدند.

منبع: ایرنا