به گزارش همشهری آنلاین، عباس شعبانی در جریان بازدید اهالی رسانه از آسفالتریزی در اتوبان آزادگان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: طول عمومی بزرگراه آزادگان ۳۸ کیلومتر است، اما اگر تندروها را در نظر بگیریم طول بزرگراه دو برابر حساب میشود.
او با بیان اینکه براساس برداشتهای سنوات گذشته پیش بینی کردیم که برای اصلاح این محور به ۱۳۵ هزار تن اسفالت احتیاج است، عنوان کرد: به دلیل عبور ماشینهای سنگین درصد خرابیهای این محور زیاد است و برخی از نقاط زیرساخت مناسبی ندارد. تاکنون ۵۰ هزار تن آسفالت در این محدوده ریخته ایم و علت کندی کار این است که باید بستر زیر اسفالت را با بتن غلطکی و ریختن خاک بستر و سیمان تحکیم کنیم.
شعبانی با بیان اینکه در ۲۲ بزرگراه شهر تهران عملیات روکش آسفالت در حال انجام است و حجم اسفالت ریزی در ۶ بزرگراه تهران باید به ۳۰۰ هزار تن برسد، تصریح کرد: از ابتدای سال، ۱۰۰ هزار تن اسفالت در بزرگراه ها ریختهایم. البته باید در مواقع خلوتی و شبها عملیات را اغاز کنیم تا بار ترافیکی به مردم تحمیل نشود.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مشکلات اساسی این ۲۲ بزرگراه در شش ماه اول به پایان می رسد، بیان کرد: بزرگراههای چمران، صیاد، آزادگان، امام رضا (ع) از جمله محورهای بزرگراهی هستند که شامل اجرای این طرح می شوند. برنامه ریزی ما این است که در شش ماهه اول سال، ۳۰۰ هزار تن آسفالت در بزرگراه های تهران بریزیم. اعتبار این مقدار اسفالت که در کارخانههای خودمان تولید میشود، بیش از هزار میلیارد تومان است.
شعبانی با بیان اینکه یک مقطعی در بزرگراه یاسینی نیاز به تحکیم بستر داشتیم که انجام شد، گفت: عمر مفید اسفالت به آب و هوا و نوع استفاده بستگی دارد و اینطور نیست سن استانداردی برایش در نظر بگیریم. علت این خرابی ها هم ایجاد تداخل، سم پاشی زیاد و کندن آسفالت است.
معاون شهردار تهران همچنین بیان کرد: کار مطالعاتی تونل شهید متوسلیان به عنوان یک پروژه مشارکتی انجام شده و منتظر مدل اقتصادی تونل هستیم.
شعبانی در پایان با بیان اینکه شورا با پروژههای مولدسازی مشکلی ندارد، گفت: برخی از پروژهها را با بودجههای جاری نمیتوانیم اجرا کنیم و باید از طریق مشارکت و مولدسازی اقدام کنیم.