جایزه مصطفی (ص) رفته رفته جایگاه ویژه‌ای را در میان محافل خبری دنیا پیدا کرده است و این رویداد با بازتاب فوق‌العاده‌ای در جهان روبرو بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با چشم‌انداز گسترش صلح، امنیت و رفاه بشریت، فعالیت خود را در سال1391 آغاز کرده است. این بنیاد، مأموریت خود را توسعه علم و فناوری در جهان اسلام قرار داده است و برای تحقق آن، شناسایی و تجلیل از دانشمندان برجسته، زمینه‌سازی برای توسعه تعاملات پژوهشگران و افزایش همکاری و هم‌افزایی کشورهای اسلامی در حوزه‌های علم و فناوری را با تأکید بر فناوری‌های پیشرفته در دستور کار دارد. در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته و زمینه‌سازی همکاری و توسعه علمی در جهان، جایزه مصطفی(ص) به‌عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان شکل گرفت. این جایزه به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد. برگزیدگان جایزه علاوه بر لوح و مدال جهانی مصطفی(ص)، با دریافت مبلغ ۵۰۰هزار دلار که از محل خیرین و موقوفات علم و فناوری تأمین شده، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

جایزه مصطفی (ص) در رسانه‌های معتبر جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است. ویدئویی که آسوشیتدپرس در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد را ملاحظه فرمایید.