همشهری آنلاین: رئیس جمهور در دیدار محمد ناجی عطری، نخست وزیر سوریه، گفت جبهه مقاومت ایران و سوریه در حال گسترش است.

به گزارش مهر، رئیس جمهور  در این دیدار که یکشنبه ( 11 اسفند‌) با بیان اینکه تهران و دمشق در جبهه متحد و واحدی قرار دارند، گفت: امروز به فضل الهی جبهه استقامت و مقاومت جمهوری اسلامی ایران و سوریه در حال گسترش است و هر روز کشورهای مختلفی به این جبهه می‌پیوندند .

محمود احمدی نژاد با اشاره به اینکه تحولات جهانی صحت مواضع سوریه و ایران را مبنی بر ایستادگی بر روی حق و پافشاری بر آن اثبات کرده است ، اظهار داشت: تحولات کنونی ما را به این نتیجه می‌رساند که بیش از گذشته روابط خود را مستحکم کنیم و مطمئن باشیم که پیروزی‌های بزرگتری را شاهد خواهیم بود.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت حفظ هوشیاری در برابر دشمنان خاطر نشان کرد: درست است که امروز پیروزی‌های بزرگی به دست آمده و دشمنان رو به ضعف هستند اما هنوز دشمنان و دشمنی‌ها وجود دارند و نقطه خطر آنجایی است که فکر کنیم دیگر دشمنی وجود ندارد از این رو باید بر روی مواضع اصولی خود محکم ایستادگی کنیم تا شرایط به طور کامل به نفع ما ملت‌های مستقل تغییر کند.

وی افزود: تجربه نشان داده که راهی که تاکنون پیموده‌ایم درست بوده است و اگر امروز ایران و سوریه در منطقه و جهان جایگاه بالایی دارند بخاطر اتخاذ تصمیمات درست و ایستادگی و مقاومت بر روی آن تصمیمات است .

احمدی نژاد در ادامه با اظهار خرسندی از روابط رو به گسترش تهران و دمشق در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی خاطر نشان کرد: خوشبختانه مناسبات دو کشور به خوبی و در مسیر درستی در حال حرکت است.

محمد ناجی عطری نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار با تقدیر از مواضع قوی و محکم رئیس جمهور در برابر وضعیت ظالمانه جهانی گفت: باید برای تقویت هر چه بیشتر جبهه استقامت و مقاومت دیدگاه‌های راهبردی مشترک خود را تقویت کنیم .

وی مذاکرات خود با معاون اول رئیس جمهور را دارای نتایج بسیار ثمر بخشی دانست و گفت: امیدواریم با این مذاکرات بتوانیم گامهای بلندی برای ارتقای هر چه بیشتر روابط بخصوص در بخش اقتصادی برداریم