تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۲

گروه شهری: طرح استقبال از بهار از 15 اسفند تا 15 فروردین از سوی شهرداری تهران به اجرا در می‌آید.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح کانون همیاران محبت در تالار وحدت به خبرنگاران قول داد، شهروندان در فصل بهار در حوزه زیبا‌سازی‌، فضای سبز، رنگ‌آمیزی، ‌حمل‌ونقل، خدمات و... شهر را زیبا‌تر و سرسبز‌تر از سال‌های گذشته ببینند.

وی همچنین به رشد اعتبارات شهرداری در حوزه فرهنگی در سال آینده اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران بیش از گذشته در حوزه‌های آموزشی، ‌‏ تربیتی و فرهنگ‌‏سازی گام برمی‌‏دارد؛

به همین دلیل سال 87 مجموعه اعتبارات تعهدی و نقدی در بخش فضاهای فرهنگی و کالبد فرهنگی شهر بالغ بر 400 میلیارد تومان و در بخش فعالیت‌های فرهنگی حدود 130 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 88 به حدود 142 میلیارد تومان رسیده است.

شهردار پایتخت در پاسخ به چرایی ازدحام در ایستگاه‌های مترو اظهار داشت: طبیعی است وقتی در شهری که ظرفیت و امکانات 9‌میلیون سفر را دارد روزانه 15میلیون سفر انجام شود، به‌وجود آمدن تراکم ترافیکی طبیعی است و راه حل آن نیز توسعه مترو و حمل‌ونقل عمومی است.

شهردار تهران همچنین طی سخنانی در مراسم کانون همیاران محبت که پذیرای جمع زیادی از زوج‌هایی بود که بیش از 50‌سال از زندگی مشترک‌شان می‌گذشت، بابت اینکه ویژگی‌های اخلاقی چون صفا، صمیمیت، گذشت، خلوص و محبت در جامعه ما غریب مانده و در عوض رذایل اخلاقی همچون دورویی، نفاق، ریا، غیبت و تهمت هر روز بیشتر نهادینه می‌شود اظهار تاسف کرد.

شهردار پایتخت در پاسخ به چرایی ازدحام در ایستگاه‌های مترو اظهار داشت: طبیعی است وقتی در شهری که ظرفیت و امکانات 9 میلیون سفر را دارد روزانه 15میلیون سفر انجام شود، به‌وجود آمدن تراکم ترافیکی طبیعی است و راه حل آن نیز توسعه مترو و حمل‌ونقل عمومی است.

شهردار تهران همچنین طی سخنانی در مراسم کانون همیاران محبت که پذیرای جمع زیادی از زوج‌هایی بود که بیش از 50 سال از زندگی مشترک‌شان می‌گذشت بابت اینکه ویژگی‌های اخلاقی همچون صفا، صمیمیت، گذشت، خلوص و محبت در جامعه ما غریب مانده و در عوض رذائل اخلاقی همچون دورویی، نفاق، ریا، غیبت و تهمت هر روز بیشتر نهادینه می‌شود اظهار تاسف کرد.

وی ادامه داد: درزمان دفاع مقدس با وجود همه فشارها درمیان رزمندگان همواره محبت و گذشت موج می‌زد.

به عقیده قالیباف، بسیاری از نارسایی‌ها و آسیب‌هایی که امروز گریبان خانواده‌ها و جامعه را گرفته و حتی ضعف‌های ساختاری و مدیریتی کشور به‌دلیل نبود سلامت اخلاقی است که هزینه‌های زیادی را به جامعه تحمیل کرده است.

شهردار تهران یادآور شد: معمولا گفته می‌شود که در شهر کارهای فرهنگی نیاز به زمان زیادی دارد، اما واقعیت این است که از همان لحظه اول برکات این اقدام در زندگی، رفتار و نوع تعامل مردم مشهود می‌شود.

به گزارش همشهری، کانون همیاران محبت یک تشکل غیردولتی است که بیش از 6 سال از تشکیل آن می‌گذرد، اعضای آن شامل زوج‌هایی است که بیش از 50 سال سابقه زندگی مشترک موفق داشته باشند. این کانون از حمایت شهرداری تهران برخوردار است.

شهردار تهران در مورد کانون همیاران محبت گفت: امروز شهروندان تهرانی همانند بسیاری از شهروندان کلانشهرهای دنیا دچار آسیب‌‏های روحی و روانی زیادی هستند اما فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ما این فرصت را می‌‏دهد که بتوانیم بخشی از فضایل اخلاقی مانند محبت به همنوع را تقویت کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در شهر تهران نوع نگاه‌ها از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تغییر یافته تاکید کرد: در شهرداری تهران علاوه بر توجه به مسائل کالبدی شهر همچون فضای سبز، خیابان و ساختمان‌‏ها به اخلاق در شهر و نیازهای روحی و روانی شهروندان نیز توجه داشته‌‏ایم.

قالیباف اظهار امیدواری کرد روزی که شهر تهران را شهر اخلاق می‌‏نامیم حرف گزافی نگفته باشیم.