همشهری آنلاین: حساس‌ترین بازی هفته سی‌ام که به گفته کارشناسان می‌توانست به نوعی فینال زودرس این دوره لیگ باشد با نیجه یک بر یک به پایان رسید.

استقلال تهران که چهارشنبه میهمان ذوب آهن اصفهان بود بازی را کمی متزلزل آغاز کرد. این شیوه به همراه طراوت ذوبی‌ها منجر به گل دقیه 8 آنها توسط کاسترو شد.

بازی هماهنگ ذوب آهنی‌ها در این دقیقه قطعا موجب نگرانی هواداران آبی‌پوش‌های پایتخت شده بود اما این طراوت از دقیقه 13 جای خود را به یک بازی برابر داد و استقلال که خود را پیدا کرده بود پا به پای میزبان به تکاپو پرداخت از این روی تا دقیقه 27 بازی بیشتر در میانه میدان جریان داشت. بازی داشت کمی کسل کننده می‌شد که ضربه سرکش بیک زاده و عکس العمل زیبای عیسی اندو، دروازه بان ذوب آهن هیجانی کوچک به همراه آورد. این شوت سرکش استقلالی‌ها را به شوق آورد و تا دقیقه 40 آنان میدان‌دار بودند. از این دقیقه به بعد بار دیگر استقلالی که نمی‌خواست بازنده نیمه نخست باشد حرف اول میدان را می‌زد.

به رغم تمایل استقلال، نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید، علاوه بر آن  اشجاری، کاسترو و منصوری، هر سه از ذوب‌آهن کارت زرد گرفتند. در این نیمه استقلال 51 درصد و ذوب‌آهن 49 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند.

شروع نیمه دوم برخلاف نیمه نخست بدون طراوت بود اما استقلال که تا حدودی اراده خود را به میزبان تحمیل کرده بود در دقیقه 53 به یک پنالتی آسان دست یافت. تصاویر نشان داد که دروازبان ذوب توپ را از روی سر مجیدی با مشت دفع کرد اما، محسن ترکی، داور بازی این اقدام را پنالتی اعلام کرد. ذوبی‌ها که متعقد بودند اولا این حرکت پنالت نبوده و در ثانی مجیدی در افساید هم بوده، کمی اعتراض کردند اما دستور صادر شد و جباری توپ را بر خلاف جهت شیرجه عیسی به تور دوخت.

نیمه دوم تقریبا جذابیتی نداشت اما در مجموع استقلال بیشتر از ذوب آهن مالک توپ بود. در این نیمه اکبرپور و قربانی از استقلال و صلصالی و خلعتبری از ذوب آهن اخطار گرفتند.

خلعتبری، بازیکن ملی‌پوش ذوب‌آهن، اگر اخطار نمی‌گرفت احتمالا نامش در گزارش این بازی  به میان نمی‌آمد چرا که وی در این بازی حساس یکی از کم‌فروغ ترین روزهای خود را به نمایش گذاشت و حتی در دقیقه 90 که می‌توانست زننده گل برتری تیم‌اش باشد با ناتوانی آن را از دست داد.

در این نیمه همچنین توپی که از فاصله بسیار نزدیک به دست قربانی خورد منجر به اخراج او شد. این توپ نه تغییر مسیری داد و نه از خطری خبر می‌داد. دربازی‌های مشابه بارها داوران اینچنین حادثه‌های را بدون نواختن در سوت خود، نظاره‌ می‌کردند و بازیکنان نیز معمولا حتی دست خود را به نشانه هند بودن بالا نمی‌بردند اما داور بازی حرکت ناخواسته قربانی را با یک کارت زرد پاسخ داد و چون کارت دوم قربانی بود وی از زمین اخراج شد تا استقلال از دقیقه  73 ده نفره بازی کند. البته این حادثه نیز تاثیری در نیمه کم فروغ ذوب آهن نداشت.

استقلال یک اخراجی دیگر هم داشت و او دروازبان ذخیره این تیم بود که تصاویر تلویزیونی نتوانست حرکت منجر به اخراج او را ثبت کند..

با پایان این بازی در دقیقه 95 استقلال همچنان صدر نشین ماند و ذوبی‌ها هم چون شبه بار دیگر در تعقیب آبی‌پوشان پایتخت قرار گرفتند.

استقلال در چهار هفته پایانی این مسابقات با  ملوان، فولاد، سایپا و پیام بازی دارد. ذوب آهن هم به ترتیب با پیام، برق، ملوان و فولاد بازی خواهد داشت به عبارت دیگر سه رقیب این دو تیم مشابه هستند و تنها تفاوت در بازی استقلال با سایپا و بازی ذوب‌آهن با برق است. ظاهر جدول نشان می‌دهد که وضع ذوبی‌ها در این شرایط کمی بهتر از استقلال است اما باید ماند و رخدادهای عجیب هفته‌های پایانی را نظاره‌گر بود.