در ادمه تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد ایران‌هراسی و طرح ادعاهای بی‌اساس علیه پهپادهای ساخت ایران، وزارت امورخارجه آمریکا و سه وزارت‌خانه دیگر این کشور یک توصیه‌ نامه منتشر و در آن نسبت به آنچه خطرات پهپادهای ایرانی عنوان کردند، هشدار دادند.

همشهری آنلاین - گروه سیاسی:  وزارت امورخارجه، وزارت بازرگانی، وزارت دادگستری و خزانه‌داری آمریکا به‌طور مشترک یک بیانیه به اصطلاح توصیه‌ای خطاب به جامعه بین‌الملل، بخش خصوصی و مردم منتشر کردند و در آن نسبت به خرید، توسعه و تکثیر هواپیماهای بدون سرنشین ایران هشدار دادند.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، این توصیه‌نامه با ادعای اینکه خرید، توسعه و تکثیر پهپادهای ایران خطری رو به گسترش برای امنیت و صلح بین‌الملل است به صنعت خصوصی مرتبط با هواپیماهای بدون سرنشین اطلاع می‌دهد که ایران به دنبال توسعه برنامه پهپادی خود و نهادهای دخیل در تهیه، تولید و تکثیر پهپادهای ایرانی است.

توصیه‌ نامه ۴ وزارتخانه آمریکا درباره ایران | هشدار به مردم و بخش خصوصی!

آنچه هست، واکنش های آمریکا از اظهارنظر مقامات و کارشناسان این کشور به اقدام عملی دولت و وزارتخانه ها رسیده است؛ موضوعی که خود از هراس روز افزون مقامات این کشور از توسعه صنایع پهپادی کشورمان دارد. 

ویدئو کامنت همشهری آنلاین در این باره را ببینید.

منبع: همشهری آنلاین