همشهری آنلاین: درنخستین دیدار از پیکارهای فوتبال مرحله یک چهارم جام حذفی باشگاه‌های آلمان "د.اف.ب. پوکال"، تیم پر ستاره شالکه مغلوب تیم ماینتس از بوندسلیگای ۲ شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

تیم اف.اس.فا. ماینتس که در رده دوم جدول بوندسلیگای ۲ آلمان جای دارد، موفق شد شامگاه سه شنبه 13 اسفند، به لطف گل دیر‌هنگام آرستید بانسه، مهاجم بلند قامت خود از کشور بورکینافاسو، یک بر صفر از سد تیم شالکه از بوندسلیگای یک عبور کند و برای نخستین بار در تاریخچه باشگاه به مرحله نیمه نهایی "د.اف.ب. پوکال" راه یابد.از سوی دیگرتیم شالکه که دراین فصل نیز با سرمایه‌گذاری کلان، بار دیگر به دنبال فتح یک عنوان قهرمانی بود، تنها درمکان هشتم جدول بوندسلیگا قرار دارد و حال پس از حذف از رقابت‌های جام قهرمانان باشگاههای اروپا، جام یوفا وهمچنین "د.اف.ب. پوکال"، امید خود را برای صعود مجدد به یکی از رقابت‌های بین‌المللی تقریبا از بین رفته می‌بیند.

موج انتقادهای طرفداران و مطبوعات از آندرآس مولر، مدیر ورزشی این تیم و همچنین سرمربی هلندی‌اش، فرد روتن، مسئولین باشگاه شالکه را زیر فشار واکنش قرار داده است.
سه دیدار دیگر از جام حذفی باشگاه‌های آلمان شامگاه چهارشنبه دنبال شد.

در این شب، بازنده بزرگ این دیدار‌ها، تیم صاحب‌نام بایرن مونیخ، رکورددار عنوان قهرمانی بوندسلیگا بود که با نتیجه ۴ بر ۲ از میزبان خود، بایر لورکوزن شکست خورد. 

به گزارش دویچه‌وله، بیش از ۵۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه، شاهد این دیدار پرهیجان بودند. لورکوزن که در سال‌های اخیر، هشت بار پیاپی مغلوب بایرن مونیخ شده بود، سرانجام توانست طلسم را بشکند و با ارائه‌ یک بازی‌ خوب، رقیب دیرینه خود را از میدان به در کند. 

نیمه نخست این پیکار با نتیجه تساوی صفر بر صفر به پایان رسید. با آغاز نیمه دوم اما، بازیکنان بایر لورکوزن بازی را در دست گرفتند و در عرض یک ربع، سه بار دروازه بایرن مونیخ را گشودند. این سه گل توسط بارنتا (دقیقه ۵۴)، ویدال (دقیقه ۶۱) و هلمس (دقیقه ۷۰) به ثمر رسید. 

مونیخی‌ها با خوردن این سه گل، ناگهان بیدار شده و درصدد جبران برآمدند. حملات بایرن مونیخ نیز به سرعت نتیجه‌بخش بود. در دقیقه ۷۲ لوسیو مدافع برزیلی بایرن مونیخ نخستین گل تیمش را به ثمر رساند و دو دقیقه بعد، میروسلاو کلوزه، مهاجم ملی‌پوش بایرن مونیخ، با زدن گل دوم، به این بازی هیجانی تازه بخشید. 

در دقایق پایانی بازی، بازیکنان لورکوزن بیشتر در تلاش حفظ نتیجه بودند تا اینکه توانستند لحظاتی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان، گل چهارم را وارد دروازه مونیخ کنند و شکست تلخ مدافع عنوان قهرمانی را مسجل سازند. 

از دیگر تیم‌های موفق مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، تیم وردر برمن بود که میزبان خود، تیم وولفسبورگ را با نتیجه ۵ بر ۲ درهم کوبید. این نتیجه از این رو درخور توجه است که وولفسبورگ به ندرت در خانه خود مغلوب حریفان شده است. 

بازیکنان برمن با این پیروزی و همچنین موفقیت اخیر خود در برابر آ.ث. میلان در جام یوفا، هنوز به کسب دو عنوان قهرمانی امید دارند، اگر چه در رقابت‌های بوندسلیگا در رده‌های میانی جدول به سر می‌برند و فکر رقابت بر سر کسب عنوان قهرمانی لیگ دسته اول آلمان را از سر بیرون کرده‌اند.

در چهارمین پیکار مرحله یک چهارم نهایی، تیم هامبورگ به مصاف تیم دسته‌ دومی اس. فاو. وهن ویسبادن رفت و این تیم را با نتیجه ۲ بر 1 شکست داد.