دونالد ترامپ ووالت نوتا، دستیار پیشین‌اش برای رسیدگی به اتهامات درباره اسناد دولتی محرمانه کشف‌شده در اقامتگاه‌ مارالاگو خودشان را تسلیم دادگاه فدرال شهر میامی در ایالت فلوریدا کردند و اکنون تحت بازداشت هستند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین متهمان متهمان معمولا در روند آماده شدن پیش از جلسه دادگاه انگشت‌نگاری می‌شوند و از آنها عکسبرداری می‌شود، اما هنوز روشن نیست که چه ترتیباتی برای ترامپ و نوتا تعیین شده است.

سی‌ان‌ان از درون دادگاه گزارش کرد ترامپ و دستیارش اکنون تحت بازداشت است و معاونین مارشال‌های ایالت برایشان پرونده تشکیل داده‌اند.

البته بعید است که ترامپ شب را در زندان بگذراند، چرا که انتظار می‌رود بر اساس شناسایی شخصی- یعنی با دادن قول برای حضور در جلسه بعدی دادگاه – آزاد شود.

با وجودی که چندین رسانه خواستار حضور در دادگاه ترامپ و دستیارش شده بودند، جلسه رسیدگی بدون حضور دوربین‌های تلویزیونی و پخش زنده انجام می‌شود.

ترامپ در مسیر حرکت به سوی دادگاه در رسانه اجتماعی‌اش به نام Truth Social نوشت: «من در مسیر دادگاه هستم. ساحره‌گیری! (اشاره به تعقیب مخالفان سیاسی) ماگا !(عظمت را دوباره به آمریکا بازمی‌گردانیم).»

ویدئوهای زنده از بیرون این دادگاه در میامی حضور شمار فراوانی از ماشین‌های پلیس علامت‌دار و بی‌علامت‌ را نشان می‌دهد که در حال چراغ زدن هستند، افسران پلیس با مجموعه‌ای از سلاح و تجهیزات حضور دارند و یک آمبولانس هم آماده است.

همچنین شماری از طرفداران رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دیده می‌شوند که پلاکاردهای را در دست دارند که روی آنها نوشته شده است: «من با ترامپ خواهم ماند.»

اما دوربین‌ها نتوانسته‌اند ورود ترامپ به دادگاه را شکار کنند که ظاهرا از یک در کناری وارد دادگاه شده است.