همشهری آنلاین: تیم ملی کشتی آزاد ایران با پیروزی بر روسیه راه رسیدن به فینال رقابت‌‏های جام‌‏جهانی کشتی را هموار کرد

به گزارش ایلنا، دیدار حساس تیم‌‏های کشتی ایران و روسیه عصر شنبه (17 اسفند) با حضور بیش از دوازده هزار تماشاگر در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد که طی آن تیم ملی کشتی آزاد ایران در یک کشتی بسیار حساس و نزدیک موفق شد حریف صاحب‌‏نام و مقتدر خود روسیه را با حساب 4 بر 3 شکست دهد تا شانس زیادی برای رسیدن به فینال و کسب عنوان قهرمانی این رقابتها داشته باشد.

ایران در حالی بر روسیه در این کشتی حساس پیروز شد که ابتدا و در سه وزن اول این مسابقات کشتی‌‏گیران ایران در برابر رقبای روس خود کشتی را واگذار کردند تا سایه‌‏ای از یاس و ناامیدی بر اردوی تیم ایران حاکم شود اما مهدی تقوی این فضا را شکست و با پیروزی در رقیب خود در وزن 66 کیلوگرم راه را برای پیروزی سایر کشتی‌‏گیران ما باز کرد. متعاقب آن رضا یزدانی در 84 کیلو مانند تقوی شادی را به سالن 12 هزار نفری آزادی آورد و برابر حریف خود به پیروزی رسید تا کار به کشتی 96 کیلوگرم برسد.

سعید ابراهیمی کشتی‌‏گیر همدانی تیم ملی در این کشتی حساس و نفس‌‏گیر موفق شد حریف روس خود را ضربه فنی کند تا 12 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی مشتاقانه تیم ملی کشتی ایران را تشویق کنند اما حساس‌‏ترین کشتی، کشتی فردین معصومی دلاور مرد گیلانی تیم ملی کشتی آزاد در برابر حریف روس بود که تکلیف تیم برنده را مشخص می‌‏کرد. فردین معصومی در این کشتی پیروزی‌‏های هم تیمی‌‏های خود را تداوم بخشید و با غلبه بر حریف روس خود یک پیروزی با ارزش را نصیب تیم ایران کرد تا ایران با روحیه مضاعف به مصاف گرجستان برود. گرجستان در کشتی صبح خود مقابل روسیه با حساب 5 بر 2 شکست خورده بود و ایران صبح امروز موفق شد کوبا را شکست دهد بنابراین به لحاظ جدول شانس صعود ایران به فینال بیشتر از روسیه است.

رقابت‌‏های کشتی جام جهانی کشتی آزاد که از صبح امروز با حضور 8 تیم در ورزشگاه آزادی آغاز شده است فردا به پایان خواهد رسید.