همشهری آنلاین: معاون وزیر بازرگانی با اشاره به اینکه تونس به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای هدف جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال آفریقا است گفت:

رقم مبادلات ایران و تونس در طول هفت سال گذشته نزدیک به پنج برابر شده است.

مهدی غضنفری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، گفت: رقم مبادلات تجاری  ایران و تونس در سال 80 برابر 47 میلیون دلار بود حال آنکه این میزان در سال جاری افزون بر 220 میلیون دلار شده است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، با بیان اینکه دهمین اجلاس مشترک میان دو کشور درحال برگزاری است، افزود: تاکنون بیش از 9 اجلاس مشترک همکاری های اقتصادی میان دو کشور به صورت منظم برپا شده است.

وی اظهار داشت: افزایش مبادلات و امضای موافقتنامه های مختلف در زمینه زیرساختهای بازرگانی، ترجیحات تجاری، اجتنناب از اخذ مالیات مضاعف، تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری خارجی، حمل ونقل هوایی، دریایی و زمینی از جمله دستاوردهای کمیسیون های مشترک است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، یادآور شد: زیرساخت های حقوقی روابط اقتصادی بین دو کشور نسبتا مناسب است.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، دهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و تونس از روز جاری آغاز شده و فردا یکشنبه با حضور وزرای بازرگانی دو کشور به کار خود ادامه می دهد. ملاقات با متولیان دولتی و خصوصی اقتصاد کشور به همراه بازدید از امکانات صنعتی و تجاری استان های قزوین و شیراز از برنامه های آتی هیات تونسی در ایران است.

معاون وزیر بازرگانی در ادامه اظهارات خود، افزود:در جریان برگزاری دهمین اجلاس کمیسیون مشترک، کارشناسان تخصصی دو کشور روابط دو جانبه در زمینه های اقتصادی، بازرگانی، مالی، سرمایه گذاری، بانکی، گمرکی، صنعتی، معدنی، استاندارد، پتروشیمی، انرژی، نفت، حمل و نقل، کشاورزی، زیست محیطی و شیلات، منابع انسانی، فرهنگی، علمی، آموزشی، ورزشی، توریسم، رساله، فناوری اطلاعات و خدمات فنی و مهندسی را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهند.

یادآور می شود: هیات تجاری بخش خصوصی تونسی که متشکل از 15 نفر است ضمن ملاقات با بازرگانان و شرکت های خصوصی با ظرفیت ها و پتانسیل های صنعتی کشور از جمله استان های قزوین و فارس آشنا خواهند کرد.