«گنادی الکین» کارشناس نظامی روس گفت که شبه نظامیان واگنر توان رسیدن به شهر مسکو پایتخت روسیه را ندارند و تلاش «یوگنی پریگوژین» فرمانده متمرد این شبه نظامیان محکوم به شکست است.

به گزارش همشهری آنلاین، «گنادی الکین» کارشناس نظامی روس در گفت و گو با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره تمرد بریگوژین و تهدید او مبنی بر حرکت از استان روستوف به سمت مسکو در صورت تحویل ندادن وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه به شبه نظامیان واگنر گفت: این اقدام متمردانه بریگوژین خیانت است. این اقدام خیانت علیه نیروهای روسیه است که در جبهه ها می جنگند و خنجری در پشت نیروهای نظامی است. او خواسته های سیاسی مطرح نکرده و این نشان می دهد که اقدام بریگوژین تلاشی کودتاگرانه است که نتیجه آن شکست خواهد بود. ارتش روسیه تاکید می کند که تحت امر فرمانده عالی نیروهای مسلح قرار دارد و عمل می کند.

وی افزود: اما درخصوص واگنر که ممکن است برای رسیدن به مسکو تلاش کنند باید بگویم که نخواهند توانست این کار را انجام دهند.

الکین درباره واکنش نیروهای مسلح روسیه به تمرد واگنر گفت: نیروهای مسلح به آرامی علیه تروریسم وارد عمل شده اند و اولویت حفاظت از جان غیرنظامیان را دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عزیمت نیروهای چچنی به فرماندهی رمضان قدیروف به روستوف برای جنگ با واگنر است؟ گفت: این نیروها چچنی نیستند بلکه بخشی از نیروهای نظامی هستند و ماموریت خاصی با توجه به تجربه خود علیه نیروهای تروریستی انجام می دهند و واگنر مثل تروریست ها کار می کنند.

الکین درباره نیروهای قدریوف گفت: آنها در تجربه دارند و هدف آنها از عزیمت به مسکو این است که این امر تاثیر بر نیروهای روسیه در جبهه جنگ اوکراین نداشته باشد.

منبع: ایرنا