به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتور ۱، مارک وب در گزارشی درباره این خودرو مینویسد: ما عکسهای جاسوسی از آزمایش «فولکس واگن کدی» جدید در اسپانیا در این هفته داریم. ون کوچک جدید در فضای باز بود، بدون استتار و دارای دو درپوش پرکننده سوخت، از جمله یکی در جلو، که نشان دهنده وجود یک پیشرانه خودروی برقی هیبریدی است.
پیش از این حدس زده می شد که «فولکس واگن کدی» از همان تنظیمات هیبریدی خودروی گلف موجود استفاده میکند و یک موتور ۱.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی TSI را با یک موتور الکتریکی ترکیب میکند تا مجموع قدرتی تا ۲۴۵ اسب بخار تولید کند. با این حال، شایعه شده است که فولکس واگن در حال کار بر روی نسخه کمی بزرگتر از آن پیشرانه با استفاده از نسخه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر از موتور بنزینی TSI است. ما مشخصاتی در مورد بسته باتری لیتیوم یونی این خودرو نداریم، اما به احتمال زیاد، برد تمام برقی تا ۶۰ کیلومتر را فراهم میکند.
این واقعیت که «فولکس واگن کدی» در حال آزمایش یک پیشرانه برقی هیبریدی بدون استتار خودرو است احتمالا به این معنی است که فولکس واگن قصد دارد این خودروی برقی هیبریدی را در ظاهر فعلی خود معرفی کند یا نسخه جدید حداقل تغییرات را داشته باشد. محتملترین سناریو این است که فولکسواگن در حال برنامهریزی بهروزرسانی «کدی» است و پیشرانه جدید را معرفی میکند تا به خودروساز کمک کند تا قوانین یورو ۷ را رعایت کند که انتظار میرود خودروی «گلف ۲۰۲۴» را تحت تأثیر قرار دهد.
«فولکس واگن کدی» یک ون با قاب کوچک و وسیله نقلیه چند منظوره است که خودرویی آشنا در اروپا و سایر نقاط جهان است اما در آمریکا چندان شناخته شده نیست. نسخه اصلی نسل اول در دهه ۱۹۸۰ به عنوان یک پیکاپ جمع و جور به عنوان بخشی از «خط تولید خرگوش آمریکا» فروخته شد. نسخه فعلی «کدی» به سال ۲۰۲۰ برمی گردد و با نام Ford Tourneo Connect نیز فروخته میشود.
در حالی که برخی گمانه زنی ها وجود دارد که فولکس واگن ممکن است نسخه برقی هیبریدی «فولکس واگن کدی» را به آمریکا بیاورد، با توجه به عدم محبوبیت ونهای کوچک در آن بازار، بعید به نظر میرسد این تصمیم جنبه عملی به خود بگیرد.
بیشتر بخوانید: