سال ۲۰۱۰ الین و جیل یک زوج انگلیسی که از دست سارقان منازل در یکی از شهرهای آفریقای جنوبی خسته شده بودند به این فکر افتادند تا خانه‌ای ضدسرقت بسازند.

به گزارش همشهری آنلاین، آنها که تمام راه‌های امنیتی و سیستم‌های ضدسرقت را امتحان کرده بودند اما باز هم مورد دستبرد دزدها قرارگرفته بودند، این بار با ساختن خانه‌ای به شکل «ایگرگ» مدعی شدند که هیچ دزدی قادر نیست به خانه آنها وارد شود چون طبقه اول این خانه نزدیک به ۳۰ متر از زمین فاصله دارد.

اگرچه درنگاه اول به نظر می‌رسد که این خانه روی یک پایه بنا شده و چندان مقاوم نیست اما فونداسیون آن حدود شش متر عمق دارد. الین ۵۲ساله درباره خانه‌اش می‌گوید: «ما در این خانه احساس امنیت زیادی می‌کنیم. در خانه قبلیمان خیلی دزدی شد اما حالا این طور نیست و بسیار خوشحالم که این قصر امن را برای خودمان ساختیم».

قیمت این خانه ۱/۱میلیون پوند تخمین زده شده است. جیل هم در مورد خانه‌شان می‌گوید: «وقتی‌که تایتانیک ساخته شد همه با اطمینان می‌گفتند که این کشتی امن‌ترین کشتی دنیاست من هم درباره این خانه همین نظر را دارم و در ساختن آن کاملا دقت کردم که هیچ راه ورودی برای دزدها وجود نداشته باشد. برای ورود به این خانه یا باید نردبان خیلی بلندی داشته باشید یا از بالابر استفاده کنید.

خانه‌های بسیاری در اینجا با وجود اینکه به سیستم ضدسرقت مجهز هستند اما باز هم سارقان به آنها دستبرد می‌زند اما در طول مدتی که ما اینجا را ساخته‌ایم هیچ دزدی نتوانسته وارد شود. اینجا امن‌ترین خانه آفریقای جنوبی است».

منبع: همشهری سرنخ