به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس نمونههای اسکرین شاتهایی که در فهرست فروشگاه اپل دیده میشود، این اپلیکیشن که Threads نام دارد، با پستهای متنی که میتوان آنها را لایک کرد، نظر داد و همرسانی کرد، عملکردی مشابه توییتر خواهد داشت.
افراد میتوانند حسابهایی که در اینستاگرام دنبال میکنند را دنبال کرده و نام کاربری خود را حفظ کنند.
اینستاگرام که زیرمجموعه شرکت متا پلتفرمز است، از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.
متا با راه اندازی این اپلیکیشن، به دنبال بهره برداری از مشکلات توییتر از زمان خریداری شدن این شبکه اجتماعی در سال میلادی گذشته توسط ایلان ماسک است.
یکی از مواردی که کاربران توییتر را به خشم آورده و آنها را به جستجوی پلتفرمهای جایگزین واداشته است، تعدیل سیاستهای نظارت بر محتوا در توییتر و الزام به پرداخت هزینه اشتراک ماهانه برای داشتن یک حساب معتبر است.
همچنین مشکلاتی در خصوص قابلیت اطمینان سایت توییتر وجود دارد. توییتر روز شنبه، به طور موقت تعداد پستهایی را که کاربران میتوانند مشاهده کنند، محدود کرد.
رقبای فعلی توییتر مانند بلو اسکای و ماستودون تازه تاسیس هستند و هنوز شبکههای آنها به حد کافی توسعه پیدا نکرده است تا جایگزین مناسبی برای توییتر باشد.
اینستاگرام ماههاست که با استفاده از افراد مشهور و اینفلوئنسرهای مختلف، اپلیکیشن جدیدش را تبلیغ میکند تا به هنگام راه اندازی، حسابی هیاهو کند.
طبق لیست اپ استور، این اپلیکیشن، برای پیش سفارش، موجود است و انتظار میرود روز پنجشنبه راه اندازی شود.
در توصیف اپلیکیشن Threads آمده است: جایی که گروهها گرد هم میآیند تا درباره موضوعات روز که به آنها اهمیت میدهید، تا آنچه که فردا، موضوع روز خواهد بود، بحث و گفتگو کنند.
متا سابقه طولانی در کپی برداری از ایدههای رقیبان دارد اما این کپی برداریها همیشه موفق نبوده است. با این حال، هنگامی که محصولات کپی برداری شده این شرکت موفق میشوند، به سرعت مورد توجه قرار میگیرند. پستهایی که پس از ۲۴ ساعت ناپدید میشوند و "استوری" نام دارند، سال ۲۰۱۶ از اسنپچت کپی شد. اکنون، افراد بسیار بیشتری از "استوری" در اپلیکیشنهای متا استفاده میکنند تا اسنپچت.
متا این اواخر یک محصول ویدئویی کوتاه شبیه به تیک تاک به نام "ریلز" ساخت. مدیران این شرکت در کنفرانس انتشار درآمدهای مالی، اعلام کردند "ریلز"، محرک رشد در اینستاگرام و فیس بوک بوده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، متا در آوریل اعلام کرد در سه ماهه اول امسال، بیش از سه میلیارد نفر روزانه حداقل از یکی از اپلیکیشنهای متا شامل فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ استفاده کردند.