به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتور ۱، مرسدس«ای ام جی جی ال سی ۴۳» (AMG GLC۴۳) سال ۲۰۲۴ و مرسدس«ای ام جی جی ال سی ۶۳ اس ای پرفورمنس» سال ۲۰۲۵ دو تا از قدرتمندترین نسخههای تکرار شده GLC تا به امروز هستند. مرسدس بنز «جی ال سی ۴۳» (GLC۴۳) یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ را با یک ژنراتور استارتر یکپارچه برای تولید ۴۱۶ اسب بخار ترکیب میکند. همچنین ۱۳ اسب بخار اضافی از طریق ژنراتور استارتر در سرعتهای پایینتر در دسترس است.
این پیشرانه هیبریدی ملایم با یک گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه و چهار چرخ متحرک 4Maticجفت می شود. همانند سایر مدلهای AMG مانند «ای ۶۳» (E۶۳)، گیربکس Speedshift MCT دارای یک کلاچ راهاندازی مرطوب جایگزین مبدل گشتاور است که هم عملکرد نرمتر در سرعت پایین و هم عملکرد بهتر دریچه گاز را ارائه میدهد. علاوه بر این، GLC ۴۳ به عنوان بخشی از سیستم AMG Ride Control از فرمان محور عقب و سیستم تعلیق بادی استاندارد برخوردار است.
اما «جی ال سی ۶۳ اس ای پرفورمنس» (GLC۶۳ S E Performance) یک V۸ برای شما به ارمغان نمیآورد. در عوض، در این شاسی بلند یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ با یک موتور برقی (سوار در عقب خودرو) کار می کند تا ۶۷۱ اسب بخار قدرت و ۷۵۲ پوند فوت گشتاور تولید کند. موتور توربوشارژ به تنهایی ۴۶۹ اسب بخار قدرت و ۴۰۲ پوند فوت گشتاور تولید می کند که آن را به قوی ترین چهار سیلندر جهان تبدیل می کند. موتور برقی نیز ۲۰۱ اسب بخار تولید می کند.
سرعت «جی ال سی ۶۳ اس ای پرفورمنس» تنها در ۳.۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به ۲۷۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است. این شاسی بلنداز همان گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه «جی ال سی ۴۳» استفاده میکند و دارای استاندارد چهار چرخ متحرک 4Matic است. اما سیستم +4Matic در «جی ال سی ۶۳ اس ای پرفورمنس» کاملا متغیر است، به این معنی که میتواند تا ۱۰۰ درصد نیروی موجود را به چرخهای عقب ارسال کند.
ارتقای بصری بین این دو مدل AMG و دیگر همتایان بنز استاندارد آنها باید آشکار باشد. جلوپنجره منحصر به فرد با لتهای عمودی، بزرگترین تمایز است، در حالی که ورودیهای هوای بزرگتر و پوششهای کرومی بیشتر قسمت جلوی هر دوی این خودروها را پر کرده است. در قسمت عقب، GLC ۴۳ دارای لوله اگزوز دوقلوی گرد است در حالی که GLC ۶۳ ظاهر ذوزنقهای را برای لوله اگزوز خود انتخاب کرده است.
فضای داخلی بسیار بهبود یافته است، با کابین استاندارد MB-tex و میکروفایبر یا گزینهای از چرم کامل«ناپا» (Nappa) با لوگوی برجسته AMG در پشت سریهای صندلیهای جلو. خریدارانی که به دنبال چیزی حتی اسپرتتر هستند میتوانند صندلیهای پرفورمنس را انتخاب کنند.
بیشتر بخوانید: