قیمت ها در بازار طلا و سکه در یک هفته گذشته کاهشی شده است و برخی کارشناسان علت را کاهش تقاضا عنوان کرده اند. اکنون هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار ۲ میلیون و ۳۱۱ هزار تومان است.

همشهری آنلاین-نجمه احمدبیگی: ابراهیم محمد ولی، کارشناس بازار طلا با اشاره به وضعیت بازار طلا و سکه در ایام محرم افزود: اکنون بازار در وضعیت رکود بسر می برد و آن هم به این دلیل است که تقاضا در بازار کاهش یافته و هر زمان که با کاهش تقاضا روبرو شویم قیمت ها هم ارزان می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار در یک وضعیت آرام به سر می برد و انتظار نمی رود که تا پایان هفته شاهد تغییرات چندانی در بازار طلا باشیم. در هفته گذشته به دلیل کاهش تقاضا، کاهش داد و ستدها و همچنین تخلیه حباب سکه و طلا قیمت‌ها سیر نزولی داشت.

محمد ولی بیان کرد: در چنین شرایطی می‌توان پیش بینی کرد اگر در روزهای آینده اتفاق خاصی رخ ندهد و قیمت دلار هم همچنان رو به کاهش باشد ادامه روند نزولی را در در بازار طلا و سکه شاهد باشیم.  

امروز شنبه ۳۱ تیر تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و  ۳۱۱ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک‌ گرمی ۵  میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

محصول   نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید   ۲۷ میلیون و ۴۵۰ هزار
 سکه تمام طرح قدیم  ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار
 نیم سکه بهار آزادی  ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار
 ربع سکه بهار آزادی  ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار
 سکه یک گرمی   ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار
طلای ۱۸ عیار   ۲ میلیون و ۳۱۱ هزار

منبع: همشهری آنلاین