رونالدو نازاریو نظرش را در مورد هشت بازیکن برتر تاریخ فوتبال فهرست کرد. در حالی که او لیونل مسی را در این فهرست جا داد، کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی، را نادیده گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپرتس کیدا،‌ بازیکن سابق تیم ملی برزیل بهترین فوتبالیست‌های خود را معرفی کرد که شامل بازیکنانی از نسل‌های مختلف بود، اما اعلام کرد که امکان رتبه‌بندی آنها وجود ندارد. او در صحبت با گاردین در سال ۲۰۲۲، گفت: «من فکر می‌کنم یک گروه بسیار بسیار خاص وجود دارد که در آن دیگو، مسی، کرایف، بکن باوئر، پله، فن باستن و رونالدینیو قرار دارند. خود من هم در این گروه هستم. با این حال نمی‌توان آنها را رتبه‌بندی کرد. اجازه دهید هواداران این کار را بکنند، اما واقعا نمی‌توان نسل‌ها را با هم مقایسه کرد.»

اسطوره برزیلی اضافه کرد: «مردم به من رونالدوی اصلی می‌گویند، اما واقعیت این است که بازیکنان بزرگ دیگری هم بوده‌اند. من تنها نیستم و فوتبالیست‌های بهتر از من هم می‌آیند که در همه چیز بهتر از من خواهند بود. من بهترین کاری را که می‌توانستم انجام دادم. حالا کارهای دیگری باید انجام دهم؛ کارهای مهم و می‌خواهم به پیشرفت خود ادامه دهم. به عنوان یک فوتبالیست دیگر نمی‌توانم بیشتر از این کاری کنم.»

مسی و کریستیانو رونالدو هر دو از فوتبال اروپا خارج شده‌اند. در حالی که مهاجم ۳۶ ساله اکنون برای باشگاه لیگ برتری ایالات متحده اینتر میامی بازی می‌کند، مهاجم سابق منچستریونایتد در دسامبر ۲۰۲۲ به باشگاه النصر لیگ برتر عربستان پیوست.

مهاجم پرتغالی در ۱۹ بازی برای تیم جدیدش ۱۴ گل به ثمر رسانده و ۲ پاس گل داده است. از سوی دیگر، بازیکن سابق بارسلونا اولین بازی خود را مقابل کروز آرول در جام اتحادیه انجام داد. او موفق شد گل دیرهنگام تیمش را از روی یک ضربه ایستگاهی مستقیم به ثمر برساند.

انتخاب ستاره تنیس اسپانیا بین لیونل مسی و کریستیانو رونالدو 

رافائل نادال، ستاره تنیس اسپانیا به سوالی درباره انتخاب بهترین بازیکن از میان لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، پاسخ داد.

برنده ۲۲ گرند اسلم، برنده جام جهانی را به مهاجم النصر برگزید. نادال با اعتراف به اینکه طرفدار رئال مادرید است، گفت: «شاید تعجب‌برانگیز به نظر برسد که یکی از طرفداران لوس بلانکوس، مهاجم ۳۶ ساله را در این مناظره همیشگی انتخاب کند.»

ملی‌پوش پرتغالی ۴۳۸ بازی برای رئال مادرید انجام داد و ۴۵۰ گل به ثمر رساند و ۱۳۱ پاس گل در تمامی رقابت‌ها به ثبت رساند. او همچنین در طول حضورش در سانتیاگو برنابئو موفق شد چهار بار جام لیگ قهرمانان اروپا و دو بار لالیگا را به دست آورد.

این دو اسطوره در میان چندین جایزه دیگر مجموعاً ۱۲ توپ طلا به دست آورده‌اند و صرفاً از نظر آماری، بسیار جلوتر از هر فوتبالیست دیگری در این سیاره در تاریخ مسابقات فوتبال هستند.

منبع: همشهری آنلاین