به گزارش همشهری آنلاین، جلال بهرامی معاون حمل و نقل شهردار تهران در آئین آغاز بکار طرح پارک حاشیهای در پایتخت گفت: طبق مطالعات جدیدی که اولین خروجی آن هفته گذشته منتشر شد، توانستیم وضعیت سرانه معبر، جمعیت و تعداد خودروهای تهران را با چهار پایتخت کشورهای توسعه یافته مقایسه کنیم، تقریبا تعداد خودروهایمان از همه کمتر و سطح معابرمان از همه پایتختهای مورد مقایسه بیشتر بود.
او با بیان اینکه قویترین مدل حمل و نقل عمومی کشور متعلق به شهر مشهد است، اظهار کرد: در بهترین حالت بیشترین مسافری که میتوانیم به وسیله حمل و نقل عمومی جابجا کنیم حدود ۶۰ درصد است اما چرا در مشهد مدل حمل و نقلی با چهار پایتخت توسعه یافته دنیا برابری میکند و ما همچنان در تهران ترافیک داریم؟ پاسخ یک کلمه است، انضباط ترافیکی. انضباط ترافیکی در معابر ما حاکم نیست و باید برای این مسئله چارهای اندیشید نه اینکه هر کسی هر جایی که مایل بود، رانندگی کند.
بهرامی با بیان اینکه اجرای طرح پارک حاشیهای در راستای انضباط بخشی است، تصریح کرد: بیشترین سود از انضباط شهری را شهروندان میبرند و این به معنای ایجاد محدویت نیست.