معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه گفت: بستر تذکر لسانی در ۴۵ ایستگاه‌ تقاطعی و مهم متروی تهران فراهم شده است. 

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد نقیب، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در خصوص اقدامات این نهاد برای گسترش رفتار عفیفانه در مترو گفت: تاکنون ۵۰ برنامه متفاوت ویژه حجاب و عفاف در متروی تهران اجرا شده است. متروی تهران به عنوان بزرگترین سامانه حمل و نقلی پایتخت با گروه‌های مختلف مردمی و پدیده‌های اجتماعی مواجه است. 

وی با بیان اینکه هدف مدیریت شهری اجرای شعار «کلانشهر تهران؛ الگوی شهرهای جهان اسلام» است، خاطرنشان کرد: بدین ترتیب پنل‌های مختلفی برای اجرای درست طرح حجاب و عفاف در مترو انجام شد. 

نقیب امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه افزود: این اقدامات با هدف ارتقا سطح آرامش بانوان و امنیت روانی این قشر از مسافرین انجام می‌شود. همچنین در خصوص ممانعت از ورود آقایان به واگن خانم‌ها اخیرا چندین برنامه مختلف دنبال شده و ویدئوهایی از این اقدامات در فضای مجازی منتشر شده است. 

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه طرح ممانعت از ورود آقایان به واگن ویژه بانوان در ایستگاه‌های مترو تهران و حومه در حال اجراست، گفت: کارکنان مترو با همکاری پلیس مترو در این طرح به منظور تکریم، صیانت و حفظ حریم واگن بانوان ضمن تذکر لسانی، از ورود آقایان به واگن ویژه بانوان جلوگیری می‌کنند.

وی در پایان گفت: بستر تذکر لسانی نیز در ۴۵ ایستگاه‌ تقاطعی و مهم فراهم شده است.