گروه اجتماعی: یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: لایحه‌ای از سوی دولت جهت برخورد قاطع و ارائه مجازات‌های شدید جهت برخورد با انتشار دهندگان تصاویر خصوصی مردم به مجلس ارسال شده است که این لایحه در حال بررسی است.

محمد حسین فرهنگی  افزود: این لایحه ابعاد مختلف تخلفات در فضای اینترنتی، استفاده از فیلم‌های تلفن همراه، استفاده از اطلاعات شخصی رایانه‌ای افراد و مواردی از این قبیل را دربرگرفته و مجازات‌های متناسب با جرم را پیش‌بینی کرده است. وی به خبرگزاری فارس گفت: شور اول این لایحه و کلیات آن که از سوی دولت ارسال شده بود در مجلس تصویب شد و در خصوص شور دوم کمیته‌ای در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس مشغول بررسی آن هستند که در آینده نزدیک و با نهایی شدن آن طرح در کمیسیون قضایی مطرح و سپس به صحن علنی مجلس ارسال می‌شود.
از سوی دیگر معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور نیز با اشاره به تصریح قانونگذار مبنی بر حفظ حقوق و حیثیت افراد و عدم تعرض به حریم خصوصی آحاد جامعه گفت: مبارزه تا فروپاشی باندهای تکثیر، توزیع و فروش الواح فشرده مبتذل ادامه دارد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی قوه قضائیه، سید ناصر سراج، رخداد اخیری را که درباره یکی از ایفاکنندگان نقش در سریال نرگس به وقوع پیوسته است از موارد تعرض به حریم شخصی افراد برشمرد و آن را تأسف‌‌بار بیان کرد.
وی اقدامات انجام شده درباره این موضوع را تهیه گزارش به انضمام فیلم مذکور و ارسال آن به دادستان عمومی و انقلاب تهران برشمرد. معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور در عین حال دادن هرگونه اطلاعاتی در این زمینه را به بعد از تحقیقات دادستان تهران و حصول نتیجه موکول کرد.
سراج در ادامه بار دیگر بر حفظ حریم خصوصی افراد تأکید و خاطرنشان کرد: هیچ احدی حتی نیروی انتظامی حق ندارد بدون مجوز قضایی وارد حریم خصوصی افراد شود و بر اساس قانون برای فرد خاطی مجازات در نظر گرفته شده است. وی موارد تکثیر فیلم یا لوح فشرده درباره برخی افراد سرشناس در جامعه که موجب هتک حرمت افراد است را از مصادیق اشاعه فحشا و جرم دانست و گفت: با چنین مواردی برخورد می‌شود
معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور در پاسخ به اینکه چرا موارد قانونی برای پیشگیری از بروز چنین رخدادهایی از سوی قوه قضائیه پیش‌بینی نشده است، گفت: معمولاً مجرمان از قانون جلوتر هستند و بدیهی است در شرایطی که موارد دارای حساسیت باشد مسئولان تراز اول دستگاه قضایی نسبت به آن دغدغه دارند، به طوری که دادستان کل کشور شخصاً پیگیر موضوع اخیر است