سی و پنج سال پس از اولین عرضه فولکس واگن کالیفرنیا، این خودروساز مشهور آلمانی در حال آماده شدن برای پیش نمایش «آینده برند کالیفرنیایی» با کانسپت کاملا جدید«مولتی ون کالیفرنیا» است.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، این ون کمپر جدید از «پلت فرم چند منظوره  T۷» برای تبدیل شدن به گزینه‌ای هوشمندتر و تمیزتر برای نسل بعدی مسافران جاده‌ای استفاده می‌کند. این کانسپت با طرح سقف پاپ آپ خود وعده می‌دهد که جای خواب برای یک خانواده کامل فراهم کند و کنترل این سقف را از طریق مرکز فرمان تبلت قابل جابجایی ارائه دهد.

در حالی که «ون‌های کمپر فولکس واگن» چندین دهه بود که وجود داشت، تا سال ۱۹۸۸ زمان برد که کمپری به نام «کالیفرنیا» در نمایشگاه «سالن کاروان» که در آن زمان در اسن آلمان برگزار می شد، به نمایش درآمد. پس از گذشت بیش از سه دهه، فولکس واگن نسل جدید «ون کمپر کالیفرنیا» را در «سالن کاروان» امسال در دوسلدورف با عنوان پیش نمایشی از کمپر تولیدی که قصد دارد ساخت آن را در سال ۲۰۲۴ در شهر هانوفر آغاز کند، نشان خواهد داد. این اولین پکیج کمپر T۷ Multivan خواهد بود.


فولکس واگن قصد دارد با کانسپت کمپر، ​​شاسی بلند ۵۳۰ سانتی‌متری T۷ خود را بسازد و اطمینان حاصل کند که عملکردی مانند یک خودروی چند منظوره سرنشین دار(MPV) روزمره مانند یک ون کمپر تعطیلات دارد. ما انتظار داریم که این به معنای فضا برای یک تخت پایین‌تر باشد که روی صندلی‌های تاشده عقب قرار می‌گیرد، چیزی شبیه به «پکیج Good Night» که در حال حاضر موجود است، اما این بار در تصاویر چیدمان این کمپر پاپ تاپ،  برخلاف چیدمان آخرین مدل اضافه شده به خانواده کالیفرنیا، ون کمپر کوچک دو خوابه Caddy که بدون پاپ تاپ ارائه می‌شود، فضای خواب کافی برای یک خانواده چهار نفره تضمین شده است.

موتور این کمپر برقی هیبرید با قدرت ۲۱۵ اسب بخار که در سال ۲۰۲۱ به عنوان یک گزینه پیشرانه اضافه شد، با هر بار شارژ باتری ۱۳ کیلووات ساعتی خود تا ۵۰ کیلومتر رانندگی تمام برقی را ارائه می‌دهد و رفت و آمد بدون آلایندگی در شهر و اطراف محل کمپینگ را ارائه می دهد. با این حال، برخلاف یک ون برقی خالص، برد همه جانبه و انعطاف پذیری بیشتر در پمپاژ گاز را از یک موتور ۱.۴ لیتری ارائه می‌دهد و آن را به شریک طبیعی تری برای سفرهای جاده‌ای تبدیل می‌کند.


T۷ Multivan در حال حاضر انعطاف‌پذیری جدی ارائه می‌دهد، بنابراین جالب است که فولکس‌واگن چگونه از آن در طراحی کمپر استفاده می‌کند. این ون دارای پنج صندلی عقب است که هر کدام به صورت جداگانه روی ریل‌های کف نصب شده‌اند تا انعطاف پذیری و جابجایی آسان را داشته باشند. همچنین یک کنسول ذخیره سازی چند منظوره وجود دارد که دارای جا لیوانی، فضای ذخیره‌سازی یکپارچه و بال های دوگانه است که به عنوان میز عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

فولکس واگن همچنین مرکز فرمان صفحه نمایش لمسی مفهومی را در قالب یک تبلت قابل جابجایی به تصویر می‌کشد. این تبلت مواردی مانند میزان قدرت باتری و سطح مخزن را ردیابی می‌کند و کنترل ویژگی‌هایی مانند روشنایی و سیستم خنک کننده را ارائه می‌دهد.