بسیاری از علاقمندان عکاسی سال هاست که به دنبال بهترین آموزشگاه عکاسی در تهران می گردند. آیا این پرسش پاسخی روشن و شفاف دارد؟

دستیابی به عوامل موثر، برای انتخاب بهترین آموزشگاه عکاسی و پیچیدگی عوامل و سطح انتظارات مخاطب، پاسخ به این پرسش را سخت تر می‌کند. برخی از مهمترین عوامل موثر در ارزیابی بهترین آموزشگاه عکاسی عبارتند از:

· شیوه های آموزش و روزآمدی آموزشگاه

· موقعیت جغرافیایی و مکان آموزشگاه

·  تخصص، مهارت، توانایی انتقال مباحث و اخلاق حرفه ای مدرسین

· تجهیزات آموزشی

· تجهیزات کمک آموزشی

·  خدمات و پشتیبانی

· کیفیت هنرجویان

آموزش عکاسی یک فرایند پیچیده است، چون اساس آن، با انسان سروکار دارد. وقتی انسان‌ها، در یک فرایند و سیستم در کنار هم تعریف می‌شوند، موضوع متفاوت می‌شود. وقتی این سیستم به ابزار و امکاناتی نیاز دارد، باید اهمیت تجهیزات را نیز، بدان اضافه کرد و زمانی که، این اضلاع در کنار هم قرار می‌گیرد، بحث خدمات نیز مطرح می‌شود. خدمات و پشتیبانی آموزشی، هم وزن آموزش، دارای اهمیت است. در این سیستم، همه چیز، به هزاران چیز دیگر، وابسته می‌شود. افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها و محدودیت‌های واردات کالاهای مرتبط، از دیگر مشکلات آموزش عکاسی است. فراگیری عکاسی، بیش از این که به آموزشگاه عکاسی، امکانات آموزشی و مدرس عکاسی وابسته باشد، به هنرجوی عکاسی بستگی دارد.

آموزشگاه عکاسی دارالفنون که یکی از بهترین و مجهزترین آموزشگاه عکاسی و خوش سابقه کشور است  مهمترین چیزی که یک آموزشگاه عکاسی را از سایر آموزشگاه‌‎ها متمایز و ممتاز می‌کند را هنرجویان آن می‌داند. مسئولین آموزشگاه عکاسی دارالفنون معتقدند که  هنرجوی خوب نمی‌تواند در یک آموزشگاه بد، تحمل کند و تاب بیاورد. او برای خودش، شخصیتش، وقتش و پولش، ارزش قائل است. هنرجوی علاقمند و  مشتاق عکاسی، مستمعی است که، صاحب سخن را بر سر ذوق می‌آورد و بهترین آموزشگاه عکاسی در قلب هنرجوی عاشق عکاسی است.

آموزشگاه، استاد، شیوه آموزش و تجهیزات آموزشی در بهترین و بالاترین استانداردها هم، اگر هنرجوی مشتاقی را نیابند قادر به بهترین شدن نیستند. بدون شک، نقش هنرجویان بیش از سایر عوامل در بهترین بودن یک آموزشگاه عکاسی موثر است. اگر آموزشگاه عکاسی دارالفنون، توانسته است بیش از دو دهه همچنان خوشنام باشد و فارغ التحصیلان موفقی در رشته‌های عکاسی و فیلمسازی را پرورش دهد. این امر علاوه بر تلاش مسئولین آموزشگاه به دلیل هوش، استعداد و پشتکار هنرجویانش نیز هست. هنرمندانی که امروز، کشور به وجود پرافتخارشان، مباهات می‌کند. عکاسان و سینماگرانی که خوش درخشیدند. عکاسان، فیلمبرداران، فیلمنامه نویسان، کارگردانان، صدابرداران، تدوین گران، گویندگان، دوبلورها، بازیگران

امروز بسیاری از مدرسان موفق عکاسی و سینما دانش آموخته آموزشگاه سینمایی دارالفنون هستند. آموزشگاه عکاسی دارالفنون، همانند باغچه ای است که، باغبان، نور و شرایط رشد را فراهم می کند. اما آنچه مهمتر است “بذرخوب” است. کلاس عکاسی دارالفنون از سطح مقدماتی تا تکمیلی را شامل شده و هنرجو نیازی به آشنایی قبلی و یا گذراندن دوره آموزشی دیگری پس از اتمام این دوره را ندارد. در این دوره هرچیزی که یک عکاس به آن نیاز دارد به شما آموزش داده خواهد شد. مهارت‌هایی شامل آموزش تئوری عکاسی، آموزش تکنیک‌های عکاسی به صورت عملی ،تنظیمات و کار با دوربین، آشنایی و کار با تجهیزات، آموزش فتوشاپ حرفه ای مخصوص عکاسان از صفر تا صد و به صورت جامع و آموزش نورپردازی پرتره، مدلینگ و تبلیغات به طور کامل و جامع!

دارالفنون را به آموزش عکاسی می‌شناسند و این یعنی تخصص آن در آموزش عکاسی است. مدرسین دوره مولفان کتب آموزش عکاسی هستند و برای سر فصل های آموزشی کتاب تالیف کرده اند. آموزشگاه عکاسی دارالفنون مجهزترین مرکز آموزش عکاسی و برگزار کننده جشنواره های مهم عکاسی، نمایشگاه‌های حرفه‌ای، کارگاه‌‎های آموزشی تخصصی و تورهای عکاسی است و بسیاری از فارغ التحصیلانش موفق به تاسیس واحد صنفی عکاسی و اخذ جواز کسب شده اند. همچنین تعدادی از فارغ التحصیلان آموزشگاه عکاسی دارالفنون نیز به عنوان مدرس عکاسی در آموزشگاه ها و مراکز آموزشی مشغول به تدریس می‌باشند.

آموزشگاه عکاسی دارالفنون جزو برترین آموزشگاه‌های سینمایی کشور است که به دانش آموختگان خود مدرک معتبر با ارزش بین المللی و مورد تایید وزارت فرهنگ و  ارشاد را اعطاء می‌کند. مزایای فوق العاده‌ای دیگری که این آموزشگاه را متمایز می‌کند این است که هنرجویان را بعد از اتمام کلاس ها رها نمی‌‎کند! چنانچه هنرجویان دوره عکاسی آموزشگاه دارالفنون پس از پایان کلاس، مطالب مرتبط با موضوع درس را متوجه نشده باشند، می‌توانند در طول هفته با استاد خود در آموزشگاه به صورت خصوصی ملاقات و ضمن برگزاری جلسه رفع اشکال رایگان با دریافت رهنمودهای آموزشی مشکلات آموزشی خود را رفع کنند. بعلاوه آموزشگاه عکاسی دارالفنون به طور مستمر کارگاه‌های آموزشی رایگان برای هنرجویان خود برگزار می‌کند تا اطلاعات هنرجویان همیشه بروز باشد!

هنرجویان پس از فارغ التحصیلی به عضویت باشگاه عکاسان دارالفنون در می‌آیند و از مشاوره‌های تخصصی و حمایت های متعدد مرکز در جهت کسب تجربه به صورت عملی برخوردار می‌شوند. از آنجا که این آموزشگاه مجری و برگزار کننده نمایشگاه ها و جشنواره‌های عکاسی زیادی بوده و هست علاوه بر برگزاری نمایشگاه های عکاسی و مسابقاتی که خود برگزار می کند، امکان حضور هنرجویان و فارغ التحصیلان خود را در نمایشگاه ها و فستیوال‌های معتبر داخلی و بین المللی فراهم می‌سازد. آموزشگاه عکاسی دارالفنون برای تسهیل در انجام فعالیت‌های عملی در طول مدت آموزشی مجوز های قانونی لازم برای عکسبرداری و فیلمسازی هنرجویان را فراهم می‌سازد و چنانچه هنرجویی قصد اشتغالزایی و اخذ مجوز کار را داشته باشد از مشاوره و راهنمایی‌های لازم برخوردار خواهد شد.

آدرس آموزشگاه عکاسی دارالفنون:

تهران، میدان انقلاب ، ابتدای خیابان آزادی، خیابان جمالزاده جنوبی، خیابان نوفلاح، خیابان کلهر، پلاک 42، ساختمان دارالفنون

شماره‌های تماس: 66573000 و66572000 است و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت رسمی دارالفنون به نشانی darolfunun.com  مراجعه کنید.