جنتی مدیرعامل هلدینگ گیتی پسند با اشاره به استقبال کم‌نظیر از این دوره نمایشگاه صنعت ساختمان، گفت: تولیدکننده در حال رفتن به سمت ثبات است و امیدواریم در بحث دانش فنی روز دنیا نیز گام‌های مثبتی برداشته شود.

هلدینگ گیتی پسند با 25 سال سابقه در صنعت تأسیسات ساختمان، با تلاش‌های فراوان از سال 1380 استفاده از لوله‌های پلیمری به جای لوله‌های فلزی منسوخ‌شده را در دستور کار خود قرار داد و امروز شاهد هستیم حتی در دورترین روستاهای کشور نیز از این تجهیزات تاسیساتی در ساختمان‌ها  استفاده می‌شود.

به گفته جنتی: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که اغلب مغفول می‌ماند، بحث حفظ منابع و ذخایر کشور است. یکی از دستاوردهای مرکز تحقیقات گیتی پسند  PP RCT است ک توسط شرکت آذین پلاس عرضه شده و ضمن افزایش راندمان، 20 درصد نیز در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. استفاده از این تأسیسات در پروژه‌های بزرگ نهضت ملی مسکن نیز تا 50 درصد صرفه اقتصادی دارد.

این تولیدکننده بزرگ کشور با مطرح کردن مشکلات فعالین صنعت تجهیزات و تأسیسات ساختمانی، اظهار داشت: هلدینگ گیتی پسند 25 درصد تولیدات خود را صادر می‌کند ولی در داخل کشور مشکلاتی وجود دارد. اگر مواد PP به‌صورت وارداتی تهیه شود، به مراتب ارزان‌تر از تهیه آن از بورس است. در مجموع با تصمیمات نامناسبی که در این زمینه اتخاذ شده، تولیدکننده ایرانی چیزی حدود 25 تا 30 درصد نسبت به یک شرکت تولیدی ترکیه‌ای، عقب‌تر است. به دلیل وجود همین مشکلات است که اکنون راضی هستیم محصولات خود را به صورت ریالی با شرکت‌های خارجی مبادله کنیم.

وی هم‌چنین به سبد 50 درصدی خرید از بورس اشاره کرد و گفت: 50 درصد دیگر را باید از بازار آزاد خریداری کرد که این خود مشکل فاکتور غیررسمی را به وجود می‌آورد. با این حال گیتی پسند و 28 شرکت زیرمجموعه برای حل این مشکل، مجموعه جدید گیتی کالا را پدید آوردند که اکنون همه خریدها توسط یک فاکتور انجام می‌شود. این یعنی خریداران از 11 هزار نمایندگی در سرتاسر ایران تا پیش از این برای تکمیل سبد خود با 12 فاکتور مختلف روبرو می‌شدند که در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

مدیرعامل گیتی پسند تصریح کرد: در این مجموعه 20 نخبه وجود دارند که برای افزایش دانش فنی به نمایشگاه‌های سایر کشورها سفر می‌کنند. گیتی پسند آزمایشگاه مجهزی با سرمایه‌گذاری 10 میلیاردی نیز تأسیس کرده است. قصد داریم در نمایشگاه آتی تأسیسات از دو دستاورد ویژه رونمایی کنیم. جنتی در پایان وعده داد: تا 2 سال دیگر به‌عنوان اولین شرکت فعال در حوزه تأسیسات ساختمانی، وارد بورس خواهیم شد.