به گزارش همشهری آنلاین، مهدی وحدتکار، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درخصوص شائبه هایی که پیرامون جا به جایی محل سامانه جانبازان و معلولان منتشر شده است، اظهار کرد: الان در دو قسمت از شهرداری در مورد حمل و نقل جانبازان، توانیابان، معلولین و کم توانان خدمت رسانی می شود.
او ادامه داد: همانطور که می دانید همین الان در سامانه معلولان و جانبازان شرکت واحد تعداد زیادی از افراد معلول خدمت میگیرند، اگر لیست کسانی که خدمت دریافت میکنند را با کسانی که در سامانه تاکسیرانی قرار دارند مقایسه کنید، اشتراکات زیادی مشاهده میشود، این یک نوع اختلال مدیریتی است. نباید دو دستگاه به یک جامعه سرویس دهند. سرویسهای حمل و نقل ویژه افراد دارای معلولیت باید یکپارچه باشد تا بهره وری بالا برود. اصلی ترین دلیل اقدام اخیر نیز به واسطه عدم یکپارچگی این موضوع بود. آنچه که شهرداری تهران مد نظر دارد ایجاد سامانه جامع برای خدمت رسانی یکپارچه به معلولین است.
وحدت کار با اشاره به اینکه ما باید یک سامانه هوشمند مدیریتی داشته باشیم که شفاف باشد و سازمانهای مردم نهاد حوزه جانبازان و معلولان هم بر فعالیت آن نظارت کنند، اظهار کرد: کسی با ارائه خدمات به جانبازان و معلولان مشکل ندارد، بلکه نکته این است که خدمات باید طبق قاعده و دربرگیرنده عموم افراد دارای معلولیت باشد. کسی که مشکل حرکتی ندارد چرا باید از این سرویس استفاده کند؟ باید یک سامانه شفاف داشته باشیم که پشت دیوارهای بتنی اداره نشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه ما در شرکتهای دانش بنیان ظرفیتهایی داریم که به شکل عجیبی در سال های گذشته مغفول مانده است، گفت: حوزه سایبری و هوش مصنوعی قابلیتهایی به ما می دهد که مسیر جدیدی را در زندگی مردم ایجاد می کند. اگر بتوانیم مدل مدیریت هوشمند را با استفاده از شرکتهای دانش بنیان پیاده کنیم، این امر موجب برقراری هر چه بیشتر عدالت و بالا رفتن بهره وری در خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت می شود.
او در خاتمه با استقبال از پیشنهاد رییس شورای شهر در یکصدوهفتادمین جلسه شورا مبنی بر پهنه بندی پایتخت به منظور راه اندازی چند ترمینال ویژه معلولان و جانبازان گفت: این پیشنهاد می تواند خدمات دهی بهتری برای این قشر از شهروندان به همراه داشته باشد.حتما تلاش خواهیم کرد به اندازه توانمان موضوع را پیگیری کنیم.