اعضای مجمع فدراسیون همگانی با رأی خود اولین رئیس فدراسیون را انتخاب کردند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون همگانی برای تعیین رئیس و اعضای هیات‌رئیسه این فدراسیون، صبح امروز (چهارشنبه - ۲۵ مردادماه) در سالن استاد میرابوالقاسم فارسی محل آکادمی المپیک و پارالمپیک صورت گرفت.

برای تصدی کرسی ریاست این فدراسیون، تعداد ۲ کاندیدا به نام‌های علی خلیلی چچکی و یحیی دادوئی مقدم احراز صلاحیت شده بودند که در مجمع حضور داشتند.

سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک، آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی به همراه اعضای فعلی فدراسیون و مجمع از مسئولان حاضر در نشست بودند.

اعضای حاضر در این مجمع ۵۳ نفر بودند که در پایان رای گیری و از میان ۵۳ رای ماخوذه، خلیلی با ۵۱ رأی رئیس فدراسیون همگانی شد. یحیی دادوئی مقدم نیز ۱ رأی را به خود اختصاص داد. یک رأی ماخوذه هم سفید بود.

مناف هاشمی بعد از پایان رای گیری گفت: این فدراسیون شاید در جایگاه فدراسیون قهرمانی نباشد اما زمینه ساز برای اکثر فدراسیون در حوزه استعدادیابی و سلامت است. هیچ فدراسیونی چنین جایگاهی را از این زاویه ندارد. وی افزود: اهمیتی که این حوزه دارد هیچ حوزه دیگری ندارد و ما از تنها ورزش همگانی شاید بتوانیم بار درمان را به میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان کم کنیم. هاشمی تصریح کرد: در مسوولیت های مختلف که بودم همیشه تلاش می کردم در حوزه ورزش همگانی و سلامت تیم هایی تشکیل دهیم تا جامعه هدف را به سمت ورزش ترغیب کنیم. تمام دستگاه ها، شهرداری ها و ارگان ها و سازمان ها باید طوری در حوزه همگانی تبلیغ کنند که تمام دستگاه ها هزینه ای را برای توسعه ورزش همگانی اختصاص دهند.

منبع: فارس