معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در بازدید از رویداد محرم شهر گفت که نفس استقبال فوق‌العاده زیاد مردم از محرم شهر نشان می‌دهد که تا چه اندازه به برگزاری چنین رویدادهای جمعی نیاز داریم و نسبت به آن در گذشته غفلت شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، «محرم شهر» اولین سوگواره آیینی پایتخت است که به همت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران در میدان آزادی برگزار شده که هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۲ میزبان شهروندان است.

معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران در حاشیه بازدید از این رویداد به خلاقیت و ابتکار متولیان امر اشاره و عنوان کرد: «خوشحالم که جوانان شهرمان در فضایی خلاقانه دست به ابتکار عمل خوبی زدند و با تاسی از حدیث مشهور «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» فضایی را برای شهروندان ایجاد کردند تا تداعی‌گر کربلای معلی و فضای اربعینی در تهران باشد.»

به گفته او حسن اصلی برگزاری محرم شهر این است که کار به‌صورت جهادی و قرارگاهی برگزار می‌شود و تمام ارکان شهرداری مشارکت می‌کنند تا اتفاقی شایسته برای مردم خلق شود. در حقیقت همه دست‌به‌دست هم دادند تا شهرمان محرمی شود.

مجید باقری همچنین تأکید کرد: «پیام راهبردی رویداد محرم شهر این است که روح معنویت در شهرمان بیشتر شود و شهروندان تهرانی بتوانند از این فرصت استفاده کنند و امیدواریم چنین رویدادهایی استمرار داشته باشند.»