پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۷ زیر ذره‌بین طرح نجم قرار گرفت. مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در قالب این طرح همراه با نصر اله آبادیان شهردار و جمعی از مدیران و معاونان شهرداری منطقه ۷ از برخی پروژه‌ها (مساجد، مجموعه فرهنگی، اسکان کارگری و....) بازدید کرد.

همشهری- زینب زینال زاده: اصلاح تقاطع غیرهمسطح میدان سبلان که پس از تکمیل و بهره‌برداری منجر به کاهش بار ترافیک بزرگراه صیاد شیرازی در محور شمال و جنوب می‌شود، مهم‌ترین پروژه‌ای بود که بازدید از آن انجام و اقراریان خواستار تسریع فرایند احداث شد. میدان سبلان از نقاط مهم و پرتردد منطقه ۷ است که عبور و مرور وسایل نقلیه در محور بزرگراه شهید صیاد شیرازی مسیر جنوب به شمال و بالعکس و ورود به رمپ میدان، مسیر شرق به غرب و بالعکس در مسیر خیابان شهید قدوسی و خیابان جانبازان به دلیل تداخلات حرکتی، سبب بروز ترافیک های سنگین می‌شد. به همین دلیل اصلاح این محور در دستور اقدامات مدیریت شهری قرار گرفت و به گفته نصراله آبادیان شهردار منطقه پس از انتخاب پیمانکار مجری، جایگزین مسیر و انسداد مسیرهای و تجهیز کارگاه، عملیات عمرانی شروع شد.

آن طور که مدیر پروژه در جریان بازدید توضیح داد، این طرح در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال به اتمام می‌رسد و وسایل نقلیه‌ای از محور شمال به جنوب شهید صیاد شیرازی یا در مسیر بالعکس نیازی نیست وارد میدان سبلان شوند و می‌توانند از چپ‌گردهای خیابان قدوسی استفاده کنند. در واقع با حذف تقاطع‌ها در این محور گره‌های ترافیکی باز و عبور و مرور وسایل نقلیه روان‌سازی می‌شود.

ساخت مسجد با رویکرد جدید

  • در راستای اجرای طرح بزرگراه امام علی (ع) بسیاری از مساجد منطقه ۷ به دلیل قرارگرفتن در محدوده طرح، تخریب  و احداث مساجد جدید در اولویت شهرداری قرار گرفت. در طرح نجم اقراریان از فرایند مسجد جبرئیل محله (حشمتیه)، مسجد حسینی محله (ده‌متری ارامنه) و مسجد شریفیه خیابان محمودی، بازدید کرد. مدیریت شهری منطقه در احداث این مساجد رویکرد جدیدی داشته که موردتوجه عضو شورا قرار گرفت و گفت که در این رویکرد مسجد تنها پایگاهی برای اقامه نماز جماعت نیست؛ بلکه در آن بخش‌هایی چون کتابخانه و فضاهای فرهنگی و آموزشی و سایر سرانه‌ها پیش‌بینی‌شده و از این طریق کمبود سرانه‌ها در محلات کم‌برخوردار رفع می‌شود.

دیدارهای بی‌واسطه در مساجد

  • اقراریان در جریان بازدید از منطقه با شهروندان در مسجد حجت ابن الحسن محله سهروردی دیدار کرد و چنین نشست‌های صمیمی را سبب افزایش رضایتمندی شهروندان دانست و گفت: «مساجد پایگاه اصلی انقلاب اسلامی است و حضور در مساجد می‌تواند در رفع بروکراسی‌های اداری مؤثر و رضایتمندی  بیشتری در پی داشته باشد. ازاین‌رو دیدارهای مردمی بی‌واسطه سرلوحه کارها قرار دارد.»