عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ضرورت تسهیل شرایط عبور و مرور شهروندان محله طرشت، یک سئوال از شهرداری منطقه پرسید که «چرا یک کانال آب که خارج از اصول سلسله مراتب شبکه معابر شهری بوده همچنان به عنوان مسیر حمل و نقلی مورد استفاده قرار گرفته است؟»

به گزارش همشهری آنلاین، زهرا شمس‌احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه محله طرشت متأثر از احداث بزرگراه شیخ فضل‌الله ‌نوری (در دهه ۵۰) به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است، گفت: با توجه به گذشت زمان دغدغه اتصال این دو محله برای ساکنان مطرح شد، در همین راستا زیرگذر خیابان چوب‌تراش در تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شیخ فضل‌الله‌نوری، نقش پیوند دهنده محلات طرشت شمالی و جنوبی را ایفا کرد.

شمس‌احسان ادامه داد: این زیرگذر در وهله نخست، به عنوان کانال عبور آب طراحی شده بود که با توجه به ساماندهی مسیل آب‌های زیرزمینی در حال حاضر به عنوان زیرگذر ترافیکی مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق بازدید میدانی، رمپِ ورودی و خروجی بلوار چوب‌تراش به زیرگذرِ بزرگراه شیخ فضل‌الله‌نوری شیب قابل ملاحظه‌ای دارد و ارتفاع این زیرگذر بسیار ناچیز است به نحوی که هر ماشینی امکان عبور از آن را ندارد. همچنین حین بارش، این زیرگذر با مشکلات فراوان مواجه می‌شود.

او با طرح این سئوال که "چرا این کانال که خارج از اصولِ سلسله مراتب شبکه معابر شهری بوده همچنان به عنوان مسیر حمل و نقلی مورد استفاده قرار گرفته است؟" خاطرنشان کرد: ضرورت دارد معاونت حمل و نقل در راستای اصلاح هندسی دور برگردانِ واقع در بلوار چوب تراش اقدامات جدی و بلند مدت داشته باشد. همچنین در کوتاه مدت، در راستای جلوگیری از تبعات منفی برای این محدوده مقوله تعریض و ایمن‌سازی زیرگذر در مقیاس محلی تعیین تکلیف کند.

شمس‌احسان اظهار داشت: با توجه به موارد ذکر شده و ضرورت جلوگیری از پیامدهای منفی استفاده غیرمعمولِ حمل و نقلی از کانال زیرگذر چوب‌تراش از شهرداری تهران انتظار دارم تمامی برنامه ریزی‌ها و مداخلات این محدوده را با هدف افزایش رفاه و آسودگی بیشتر شهروندان پیگیری کند و گزارش منسجم از طرح ساماندهی زیرگذر چوب‌تراش در صحن شورا ارائه کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران