صادرات مانیتور چینی با کاهش شدید ۲۴.۲ درصدی مواجه شد و به پایین ترین حد در دو سال اخیر رسید.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گیزموچاینا، داده‌های اخیر رانتو تکنولوژی (Runto Technology) نشان‌دهنده کاهش قابل‌توجه صادرات مانیتور چین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ است. این داده‌ها کاهش ۲۴.۲ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش مجموع واحدهای صادراتی به ۵۸.۵۷ میلیون واحد رسیده است. این کاهش بیشتر با ارزش صادرات نشان داده می‌شود که نسبت به سال قبل به میزان قابل توجه ۳۲.۷ درصد کاهش یافت و به ۴۹.۸۳ میلیارد یوان یا ۶.۸۴۳ میلیارد دلار رسید.

صادرات مانیتور در فوریه کاهش قابل توجهی را تجربه کرد و به کمترین میزان در دو سال اخیر یعنی ۷.۳۴ میلیون واحد رسید. با این حال، در ادامه سال نشانه‌های بهبودی ظاهر و با همکاری اقتصادی قوی‌تر بین اروپای شرقی و چین تقویت شد. رشد آمار در ماه‌های مارس تا ژوئن رشد مشاهده شد، اگرچه به سطح عملکرد دوره مشابه در سال ۲۰۲۲ نرسید.

بازار آمریکای شمالی که مقصد اصلی صادرات مانیتور چین است، در نیمه اول سال ۲۰۲۳ کاهش قابل توجهی را تجربه کرد. صادرات مانیتور ۲۷ درصد از حجم صادرات با انقباض قابل توجه سالانه ۳۸ درصدی، به مبلغ ۱۵.۸۲ میلیون واحد را به خود اختصاص داده است. در این بازار، ایالات متحده با سهم ۹۱ درصدی موقعیت مسلط خود را حفظ کرد، اگرچه با کاهش قابل توجه ۳۹.۴ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شد.

بازار آسیا با ۲۶.۲ درصد از سهم بازار جهانی به عنوان دومین دریافت‌کننده بزرگ رتبه‌بندی شده است. در میان این مشکلات، اروپای غربی ۲۲.۵ درصد از کل صادرات مانیتور را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال قبل کاهش قابل توجه ۳۷.۹ درصدی  داشته است. در مقابل، اروپای شرقی با سهم امیدوار کننده ۸.۳ درصد از صادرات برجسته شد که افزایش قابل توجه ۵۳.۱ درصد را نشان داد.

بیشتر بخوانید:

صادرات مانیتور چین با چالش‌هایی روبه‌رو است و برای بهبود تلاش می‌کند. همکاری رو به رشد با اروپای شرقی برای این وضعیت چالش‌برانگیز امیدوارکننده است. 

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها