توری مش در بین مهندسین از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد. دلیل این محبوبیت را می‌توان کاربردهای بسیار زیاد آن و همچنین استحکام و تنوع بالای آن دانست. زمانی که نام توری مش به میان می‌آید ناخودآگاه صنعت ساختمان سازی به ذهن می‌رسد.

مش‌ها نه تنها در صنعت ساختمان سازی بلکه در بسیاری از صنایع دیگر مثل سدسازی، پل سازی، تونل سازی و... به علت ارزان و به صرفه بودن قیمت توری مش به کار برده می‌شوند. همچنین، علاوه بر مصارف صنعتی مصارف خانگی نیز دارند. به عنوان مثال، از آن‌ها به عنوان حفاظ استفاده می‌شود.

توری مش از میلگردها یا مفتول هایی ساخته می شوند که به صورت تار و پود روی یکدیگر قرار گرفته اند و به عبارتی حالت مشبک دارند. به دلیل اینکه این تار و پودها به یکدیگر جوش داده می شوند به آن مش جوشی نیز گفته می شود. البته توری مش جوشی تنها به مدل فلزی آن اطلاق می شود. زیرا توری مش غیر جوشی نیز در بازار موجود است.

نکات مهم در خرید توری مش

برای خرید توری مش مثل خرید هر نوع محصول دیگری لازم است به نکاتی توجه شود تا بتوان بهترین تجربه خرید را داشت. از جمله مهمترین نکاتی که در رابطه با خرید و قیمت توری مش لازم است به آن‌ها توجه شود عبارتند از:

جنس توری مش

توری مش می تواند دارای جنس های مختلفی باشد، هر کدام از این جنس ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشان را دارند. برای انتخاب توری مش مناسب، باید نیازها و شرایط خاص خود را در نظر داشته باشید. جنس توری مش اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا تاثیر مستقیمی روی کیفیت و عمر مفید آن خواهد داشت. توری مش فلزی معمولا بسیار مقاوم هستند و استحکام بالایی دارند. این توری ها می توانند فشار و ضربات قوی را به خوبی تحمل کنند.

اندازه چشمه توری مش

چشمه توری مش بسته به نوع کاربرد خود می تواند سایزهای مختلفی داشته باشند. برای استفاده در پروژه خود باید اندازه چشمه ها را متناسب با پروژه انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از توری مش برای تهویه هوا استفاده کنید باید چشمه ها متناسب با عبور هوا باشند. 

قیمت توری مش

اگر نگاهی به قیمت توری مش در بازار بیندازید متوجه خواهید شد که قیمت این توری ها بسته به جنس و اندازه آن‌ها متفاوت است. بنابراین، قبل از خرید، لیست قیمت توری مش را بررسی کرده و پس از مقایسه توری ها با یکدیگر متناسب با بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

کیفیت توری

توری مش با کیفیت های مختلفی در بازار موجود هستند. ابتدا باید بررسی کنید که آیا توری مش مورد نظر شما از کیفیت ممطلوبی برخوردار است یا خیر. به عنوان مثال، اگر توری مش فلزی انتخاب کردید باید از جنسی باشد که دارای ضخامت و استحکام بالایی است. کیفیت توری مش تاثیر مستقیمی بر عمر مفید و عملکرد آن خواهد داشت.

روش تولید

روش تولید توری مش بر کیفیت آن تاثیر می گذارد. به همین دلیل توجه به ان بسیار ضروری است. معمولا توری مشی که با استفاده از فناوری های پیشرفته و تجهیزات مدرن تولید شده باشد،‌ عموما کیفیت بالاتری دارد.

قطر توری مش

توری مش از دو نوع میلگرد آجدار و ساده تولید می شوند و همچنین قطرهای متفاوتی دارند. قطر میلگردها معمولا از 2 میلیمتر تا 12 میلیمتر متغیر است. هر چه قطر میلگرد و مفتول بزرگتر باشد عموما از مقاومت بیشتری نیز برخوردار است و برای شرایط سخت تری می توان از آن استفاده کرد.

پوشش محافظ

توری مش که دارای پوشش محافظی مثل رنگ یا روکش ضد زنگ و ضد خوردگی باشد، معمولا مقاومت بیشتری در برابر شرایط آب و هوایی مرطوب و شرجی و خوردگی دارد.

ابعاد توری مش

یکی دیگر از مهمترین نکاتی که هنگام خرید لازم است به آن توجه شود، ابعاد توری مش است. زیرا برای انجام هر پروژه به ابعاد خاصی نیاز است و گاهی لازم است توری مش با ابعاد سفارشی تولید شود.

استانداردها و کیفیت ها

توری مش که دارای استانداردها و گواهینامه های کیفی است، عموما به عنوان محصولاتی با کیفیت شناخته می شود.

نصب و استفاده

قبل از خرید، باید در نظر داشته باشید که آیا توری مش به راحتی قابل نصب و استفاده است یا خیر. همچنین باید بررسی کنید که برای نصب آن به چه نوع تجهیزات یا مهارتی نیاز است.

طرح و شکل ظاهری

توری مش دارای طرح ها و اشکال مختلفی است. بنابراین لازم است طرح و شکل ظاهری توری مش مورد نظرتان بهتر است با سبک و دکوراسیون مکانی که قصد نصب توری را دارید، مطابقت داشته باشد.

گارانتی

مهمترین گزینه ای که هنگام خرید توری مش باید به آن توجه کرد، داشتن گارانتی است. مدت گارانتی نیز بسیار مهم است و باید بررسی کنید که گارانتی شامل چه مواردی خواهد بود و تا چه مدت می توان از آن استفاده کرد.

جمع بندی

با به خاطر داشتن و رعایت این نکات می توانید توری مش مناسب و با کیفیتی را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید. به طور کلی برای انتخاب توری مش باید گزینه هایی را انتخاب کنید که از کیفیت بالایی برخوردار باشند. بنابراین توجه به جنس مواد، قطر، روش تولید، پوشش محافظ و استانداردها و گواهینامه ها از مهمترین مواردی هستند که در هنگام خرید توری مش باید به آن‌ها توجه شود.