امکان شارژ خودروهای برقی در۲ نقطه میدان و خیابان آزادی فراهم می‌شود تا مالکان خودروهای هیبریدی بتوانند در این ایستگاه‌ها باتری اتومبیل خود را شارژ کنند.

به گزارش همشهری؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه۹ با اعلام این خبر گفت: در راستای رویکرد مدیریت ارشد شهری در خصوص کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی، جایگزینی تدریجی خودروهای فرسوده ناوگان حمل‌ونقل عمومی(اتوبوس و تاکسی) با خودروهای برقی در دستور کار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران قرار گرفته است.

او افزود: به این منظور و پیرو عقد قرار داد، ورود هزار دستگاه تاکسی برقی به ناوگان تاکسیرانی تهران، با انعقاد تفاهمنامه‌ای بین شهرداری تهران و وزارت صمت کلید خورد. به منظور تأمین و توسعه زیرساخت شارژ خودروهای برقی در کلانشهر تهران قرار است ۷۳ ایستگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت‌های برقی احداث شود.

شهردار منطقه ۹ توضیح داد: این ایستگاه‌ها شامل ۲۳ عدد شارژر DC (شارژ سریع) و ۵۰ عدد شارژر AC است که توسط شرکت مکو نصب و راه‌اندازی می‌شود. یک ایستگاه در ضلع شمالی رینگ داخلی میدان آزادی و دیگری در ابتدای خیابان آزادی مقابل بانک شهر جانمایی و ساخته خواهد شد.

این پروژه همزمان با هفته دولت  مقارن با ۲ الی ۷ شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید تا مالکان خودروهای هیبریدی بتوانند از این امکانات استفاده کنند، همچنین تا پایان سال با اجرایی شدن فازهای دوم و سوم، ۵ هزار  شارژر خودرو برقی در شهر تهران نصب خواهد شد.

گفتنی است مدیریت شهری در فاز اول نسبت به نصب و راه‌اندازی ۱۵ ایستگاه شارژ در ۱۵ نقطه تهران همزمان با هفته دولت اقدام خواهد کرد و براساس اولویت‌بندی و جانمایی صورت گرفته از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و با همکاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه۹، دو ایستگاه شارژ در منطقه ۹ نصب و راه‌اندازی خواهند شد.