به گزارش خبرنگار همشهری، در یک صد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران، ناصر امانی سوالی را از شهردار تهران مطرح کرد و گفت: طرح این سوال مرهون دقت نظر و احترام به قانون توسط ریاست شورای شهر، مهدی چمران است. شهردار تهران نیز زودتر از موعد مقرر قانونی در جلسه حضور یافتند. این نشان میدهد به رغم وجود تابوی سوال از شهردار، این نکته واقعیت دارد. در مجلس شورای اسلامی این مکانیسم وجود دارد و سوال مطرح میشود و پاسخ گرفته میشود.
پرسش عضو شورای شهر تهران
امانی تصریح کرد: سوال من یک تصمیم شخصی پس از ۱۸ ماه از آخرین تذکر بنده به شهردار در خصوص موضوع سوال است.زمان پاسخها هم پیشبینی شده است.
عضو شورای شهر تهران گفت: هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی با بنده درباره این سوال همراهی نداشته و هیچ وظیفهای جز هشدار برای اجرای قانون به شهردار محترم نداشتهام. به هیچ وجه نظر و تعرضی به شخصیت مدیران عامل سازمانهای مربوطه ندارم و صرفا جایگاه حقوقی آنها را مدنظر داشتهام. امیدوارم تعامل نظارتی برقرار شود.
امانی در ادامه خطاب به زاکانی گفت: شهردار محترم تهران! رعایت قانون مهمترین وظیفه مدیران کشور است. قانون ریل است و باید بر مبنای آن عمل و رفتار شود تا بلبشو صورت نگیرد. برابر قانون، شهرداریها باید مصوبات شوراهای اسلامی شهر را رعایت کنند و اگر قانونی ایراد داشت، آن را برای اصلاح به شوراها بفرستند.
این عضو شورای شهر تصریح کرد: جنابعالی بر خلاف اسانامههای لغو شده و هم بر خلاف اساسنامههای موجود، مدیران عاملی انتخاب کردهاید که شرایط مذکور را نداشته اند. چرا این انتصاب صورت گرفته و چرا در مسیر این تصمیم شورا را مطلع نکردهاید؟
او از شهردار تهران بابت حضور زودتر از موعد در صحن شورای شهر تهران برای پاسخ دادن به سوالات نمایندگان تشکر کرد.
پاسخ شهردار تهران درباره انتصابات
در ادامه علیرضا زاکانی، شهردار تهران با حضور در پشت تریبون شورای شهر تهران گفت: درباره علت انتصابات اخیر مدیران شهری در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران گفت: از آقای امانی که تاکید بر قانون و قانون گذاری داشتند با ادله خواهم گفت ما صددرصد قانون را رعایت کردیم.
وی گفت: امروز ۲۳ ماه و ۲۰ روز است که در شهرداری تهران هستیم و در این ۲۳ ماه اتفاقاتی در جهت خدمت به مردم، رعایت قانون، خدمت گذاری به مردم و … رقم خورده است. پیرامون موضوع انتصابات در گذشته آقای امانی تذکراتی را دادهاند به طبع در این سخنگاه امکانی را ایجاد میکنیم که پاسخها داده شود.
شهردار تهران ادامه داد: نکته اول؛ در بدو حضور یکی از کارهایی که انجام دادیم استفاده از خرد جمعی و مشورت و بهره گیری از اساتید بوده تا افراد شایسته را برای جایگاه های مختلف احراز کنیم، در همان ماه های اول از ۵ هزار رزومه ارسال شده، ۸۲۰ نفر مورد بررسی در کانون ارزیابی قرار گرفتند و ۱۱۰ نفر از مسیر این کانون انتخاب شدند و بنده کمترین اثر را در دخالت انتصابات داشتم و این مکانیزم ها بودند که افراد را انتخاب می کردند.
زاکانی تصریح کرد: نکته دوم؛ تعامل با شورای شهر است، از ۹۹۸ نفر مدیر ۹۰۲ را از داخل شهرداری انتخاب کردیم و ۹۰.۴ درصد از درون شهرداری انتخاب شده است و شاید در گذشته کمتر اتفاق افتاده است.
وی افزود: سوال مطرح شده کامل نیست به این معنا که ۳ دوره اساسنامه داریم، یک دوره مربوط به انتهای دهه ۸۰ بود، دوره دوم اساسنامه مربوط به دهه ۹۰ بوده و سومین دوره مربوط به ۱۴۰۰ است که به شورای قبل بازمیگردد. هرکدام این این اساسنامه ها ویژگیهایی را برای مدیران ذکر کردند که با عنایت به اختلالی که در حوزه مالی ایجاد شده توسط اساسنامه ۱۴۰۰، اعلام کردیم این اساسنامه مخل کار شهرداری است و در تعارض با موضوع شرکتها و سازمانهاست و درخواست توقف دادیم و شورای شهر تهران این توقف قبول کردند و تحت عنوان اجازه به شهرداری، اجازه دادند که به اساسنامههای قبل برگردیم.
شهردار تهران گفت: ۳نوع اساسنامه پیش رو داشتیم یکی برای سال ۱۴۰۰ یکی سال ۱۳۹۳، یکی هم به انتهای دهه ۸۰ بر میگشت. ما در مسیر بررسی متوجه شدیم اساسنامه ۱۳۹۳ غیرقانونی است و علتش هم نامه آقای چمران در ۱۵ شهریور ۹۴ بود که اینها غیرقانونی است و هیچ کدام مصوبه شورا و تایید وزارت کشور را ندارد. سوال ناقص است و بیان کافی نیست.
او گفت: بر میگردیم به آخر دهه ۸۰ که عین آن مصوبه عمل شده و ۱۰۰درصد قانونی عمل شده است. با همان آیین نامه و اساسنامه. با همان هم آقای صادقی رییس سازمان مدیریت بحران شهرداری شد. اساسا تفاوت این ۳ اساسنامه در نوع نگارش است. در شهرداری چیزی به اسم شاغل رسمی نداریم و مستخدم ثابت داریم. آنکه در خصوص سال ۸۹ است، اینکه ۴ سال سابقه اجرایی در امور شهرداری و سازمان مربوطه داشته باشد. پس ما ۱۰۰درصد روی مصوبه ها ایستادیم و عمل کردیم.
زاکانی گفت: ما وقتی لوایح ۱۹گانه را تقدیم شورا کردیم، نامه وزارت کشور پیوست شد. طبق این شرایط موضوع اصلاح اساسنامه را مطرح کردیم. اصلا موضوعی که ناظر به آن صبحت شد محل بحث نیست. اساسنامههای سال ۹۳ مبنای قانونی ندارد، سال ۱۴۰۰ مبتنی بر نظر شورا عمل کردهایم. همچنین یک قانون بالادستی هم داریم که بر این مصوبات شورا تفوق دارد. در شورای انقلاب که در هیات دولت آیین نامه استخدامی شهرداری تصویب شده، در ماده ۲۰ آمده چنانکه مستخدم واجد شرایط طبق آیین نامه نباشد، شهرداری می واند از سایر اشخاص استفاده کند. پس این قانون بالادستی هم مشخص میکند از افراد دیگر می توان استفاده کرد.
ادامه پرسش امانی
ناصر امانی در ادامه صحبتهای شهردار تهران گفت: از ابتدای شهریور ۱۴۰۰ تاکنون سازمانهای شهرداری با کدام اساسنامه اداره میشوند؟ سازمانها ارکانی دارند و اقدمات خود را بر اساس آن انجام میدهند. بحثم عملکرد سازمانها نیست. الان سازمانها با کدام اساسنامه اداره میشوند؟
او گفت: نامه ۴ روز پیش هست که معرفی ۲ نفر در سازمان فناوری اطلاعات شهرداری در اجرای بند ۹اساسنامه آن سازمان مورخ ۱۵دی ۱۳۹۳ عمل میکنند. شما بر اساس همان اساسنامه ۲نفر را معرفی کردید.
این عضو شورای شهر افزود: کاش پاسخ شهردار در سا ل۹۳ را هم میخواندید که قرار شد اساسنامه آن سال ابلاغ شود. آیین نامه میگوید برای پستهای سازمانی شهرداری میتوان از بیرون شخصی آورد نه پستهای شهرداری.
این عضو شورای شهر تهران گفت: اساسنامه سال ۸۹ می گوید: اگر شهردار منطقه، معاون و شهردار ناحیه خواستید انتخاب کنید و کسی را پیدا نکردید از بیرون بیاورید اما برای مدیرعامل نمیتوانید این کار را کنید چراکه اساسنامه نوشتن برای سازمان نادیده گرفته می شود. جالب است حتی شورای پنجم، که اساسنامه تدوین کرد تا آخرین لحظه مطابق اساسنامه عمل کردند. ماده ۱۴ تصویب و ابلاغ شده و قرار بود در قالب اساسنامه های شورا بیاوریم. تا همین امروز سازمان ها براساس اساسنامهها اداره می شود.
جلسه امروز برد و باخت نیست
حبیب کاشانی گفت: اگر در جایی برای اعضای شورا ابهام وجود دارد شهردار تهران با تمام معاونان حضور پیدا می کنند و پاسخ می دهند. جلسه امروز برد و باخت نیست و هیچکس از شورای ششم شفاف تر نیست امروز در ملا عام تمام مردم شاهد هستند در یک دموکراسی داریم پیش می رویم، هرجا احساس کنیم در مدیریت دچار مشکل می شویم آقای زاکانی ماست و ما آقای زاکانی هستیم.
مظفر: توضیحات شهردار تهران قانع کننده بود
میثم مظفر رییس کمیته بودجه شورای شهر گفت: آن چیزی که ملاک تشخیص برای شوراست، ارکان خود شورا است اگر ارکان بیرونی مصوبه و دستوری از سازمان بازرسی کل کشور داشتند در نهایت باید در شورا بررسی شود، همانطور که شهردار تهران اعلام کردند رییس شورای شهر اساسنامه های سال ۹۳ را فاقد اعتبار خواندند.
وی گفت: آقای امانی حرف هایی را می زنید که صرفا براساس یک نامه است، در اساسنامههای دهه ۸۰ شورای سازمانها وجود داشته است اگر به اساسنامههای قبل ۹۳ نیز رجوع کنیم، شاهد هستیم اگر عضوی را در سازمان منصوب کردند قانونی بوده و قبل از سال ۹۳ درباره هییت مدیره و آیین نامه سازمان، در اساسنامه دستورالعمل وجود داشته است.
مظفر افزود: اقدام شهردار و توضیحات او درباره انتصابات قانع کننده بود و قبل از سال ۹۳ نیز این شورا وجود داشته معرفی و انتصابات منافی با اساسنامه ندارد.
در ادامه مهدی چمران، رئیس شورای شهر گفت: ا در مقام قضاوت نیستیم باید سوال پاسخ داده شود و تمام شود. قانون ۱۳۹۳ یک عادت بود که اجرا می شد.
امانی هم گفت: ۳نامه از مهمترین مراجع نظارتی دارم که به آقای زاکانی نامه زدند و اسم مدیران را آوردند و نوشتند برخلاف قانون چرا این افراد را انتصاب کردید؟
زاکانی: چرا شورا اساسنامهها را اصلاح نمیکند؟
زاکانی نیز در پاسخ گفت: ۳نکته را آقای امانی گفتند یکی ناظر به یک نامه رسمی ما که بیان شد همه اساسنامهها را ریز کردیم. فاوا قبلا اساسنامه نداشت و جایی نداشت که به آن استناد کنیم. اولین اساسنامه آن مربوط به سال ۹۳ است. ما باید استدلال کنیم که افکار عمومی پاسخش را بگیرد و این روند خلاف مصلحت کشور است. یکی از سازمانهای رسمی نظارتی لیست کرده بود ما رفتیم ماده ۲۰ را بیان کردیم و گفتیم طبق قانون عمل کردیم و سازمان قانع شد.
شهردار تهران ادامه داد: نکته سوم، مجدد گفتید اطلاعات کامل است در حالی که در سالهای مختلف انحراف در مسیر قانون صورت گرفته است. نکته آخر ناظر به حر های آقای امانی و چمران، آقای چمران در دوره آقای قالیباف در نامهای نوشتند شهرداری تهران موظف است اساسنامه سازمانها و شرکتها را به طور جداگانه تنظیم و در قالب لایحه به شورای شهر ارسال کنند که هیچوقت این اتفاق نیفتاده است، آقای چمران باید قضاوت کنند نامه خودشان است.
زاکانی ادامه داد: اگر بخواهم نامه اقای امانی را جواب دهم، این نامه قبل از تغییر و تحولات است و عنوانی که ایشان آورده است برای قبل از اسلام است، سازمان فاوا اساسنامه نداشته است. ما از سال گذشته اساسنامهها را تقدیم شورا کردیم و سه بار پیگیری کردیم؛ باید دست به دست دهیم این اساسنامه ها اصلاح شود اگر کسی باید مدعی باشد آن من هستم که شورا چرا تاکنون این را در دستور کار قرار نداده است.
پرسش دوم از زاکانی: علت جا به جایی سامانه معلولان و جانبازان
جعفر هاشمی تشکری در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران که به پرسش و پاسخ از شهردار تهران اختصاص یافت، بعد از پرسش ناصر امانی درباره انتصابات مدیران در شهرداری تهران، پرسش دیگری را درباره جداسازی سامانه معلولان و جانبازان از شرکت اتوبوسرانی پرسید و گفت: اینجا نه رقابتی است و نه مبارزه ای. ما برای حل مشکلات مردم تلاش میکنیم. خدای ناکرده این آرزو را برای هیچ کس ندارم که نشستن بر روی ویلچر را تجربه کند. اگر من بر سامانه معلولان تاکید دارم چون دچار مشکلات زیادی شدند.
او گفت: در تهران دهها هزار نفر معلول ویلچری داریم و برای اینکه شهر اصولا برای سالمندان کودکان و معلولان ساماندهی نشده، سامانهای اواخر دهه ۸۰ تعبیه شد که این افراد بتوانند عادی در شهر تردد کنند در واقع همانطور که فرد سالمی در شهر تردد عادی دارند اینها هم باید از تردد آسان برخوردار شوند. همه هدف ما این است که به این جامعه بزرگ دارای مشکلات عدیده خدمت رسانی شود. می خواهیم خدمات به اینها توسعه پیدا کند. پس اگر طرحی برای خدمت به معلولان و جانبازان دارید اول ارائه کنید.
این عضو شورای شهر گفت: این سامانه از وظایف شرکت اتوبوسرانی است. در مکاتبات آقای زاکانی مصوب شده این سامانه به سازمان تاکسیرانی واگذار شود که نه امکانش را دارد نه تجربه اش را. پس جابجایی آن بین دو سازمان متفاوت است و اهدافش باید بررسی شود.
هاشمی تشکری گفت: در مورد دانش آموزان استثنایی هم لایحه ای مشابه آمد که متوقف کردیم. شما گفتهاید این سامانه به مرکز تهران هوشمند واگذار شود. تشریفات قانونی این جابجایی دستوری نیست. سومین اشکال اینکه انتقال سامانه به غربی ترین نقطه تهران عملا شدنی نیست. باید با حداقل پیمایش سامانه به معلولان و جانبازان خدمت بدهد.
تشکری هاشمی در بخش پایانی صحبتهایش با تأکید بر اینکه در صورت رفع مشکلات اصراری بر قالب سئوال از شهردار نیست، گفت: من قصد بدی ندارم که اصرار بر قالب طرح سئوال باشد اگر فرمایشات آقای چمران مورد تایید است، اصراری بر سئوال نداریم و سئوال منتفی میشود.
او خطاب به شهردار تهران گفت: امروز از شما تقاضا داریم که یا همان فرمایشات آقای چمران را بگویید که شهرداری پایبند به تعهدات است و در مدت معین، اول توزیع خدمات در فواصل مختلف در سطح شهر ،دوم ایجاد پاتوق برای معلولان را پیگیری میکید و به هیچ عنوان به سازمان تاکسیرانی که ساز و کار واگذاری ندارد، این سامانه را نمیدهید و اختیار برای اتوبوسرانی باقی میماند. در نهایت باید توجه داشت که تغییر در رابطه با زمینها باید در چارچوب مصوبات شورای شهر باشد.امیدواریم صحبت های ایشان موجب امید به جامعه بزرگ معلولان باشد.
چمران پس از صحبتهای تشکری هاشمی گفت: آرزوی همه ما این است که برای همه معلولان و نه فقط جانبازان همه امکانات مناسب باشد چرا که مناسب سازی یکی از وظایفی است که در شهرداری و شورای شهر پیگیری میشود و در همین هفته بود که ایستگاه خاص معلولان شروع به کار کرد، این موارد نمونههایی است که امید داریم ادامه پیدا کند.
پاسخ شهردار تهران: ۷ نقطه جدید جایگزین یک سامانه شد
علیرضا زاکانی، شهردار تهران در پاسخ به سوال جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر درباره جابه جایی سامانه حمل و نقل معلولان، گفت: آقای تشکری هاشمی ۷ سوال را مطرح کردند از جمله جدا شدن سامانه حمل و نقل معلولان، باید بگویم که این کار را ما نکردیم. هفت نکته که ایشان در قالب سوال مطرح کردند منتفی است و هیچ یک صحیح نیست. بنابراین نکتهای که وجود دارد این است که اگر تمام فرمایشات درست باشد بنده این جابه جایی را برای فروردین ماه مصوب کردم پس تاکید دارم که ۷ نکته اصلی آقای تشکری نادرست است و انتظارم دقت است.
او افزود: بنده خودم باید درک کوچکی از معلولیت داشته باشم، موضوع مناسب سازی اهتمام ویژه ماست و عدد و رقم ها مشخص است. بودجه را ۴۱ درصد در این حوزه افزایش دادیم و افزایش ۱۷۵ درصدی ورزشی جانبازان را در دستور کار گذاشتید.
شهردار تهران با بیان اینکه ۴ هزار و ۳۵۰ نفر از این سامانه استفاده میکنند اما عدد واقعی جامعه هدف ما بیشتر از ۱۰هزار نفر است، گفت: این سامانه را جایی از شهر گذاشتهاند که امکان ارائه خدمت به مناطق محدودی دارد در حالی که توزیع این امکانات در کل شهر باید باشد و این سیاست را دنبال میکنیم.
زاکانی گفت: این سازمان روزانه ۲۵۰سرویس با ۸۲ون، ۲۰ اتوبوس و ۸مینیبوس میدهد. سال گذشته ۲۰ ون اضافه کردیم و ۲۰ اتوبوس. پس اهتمام ما از قبلیها بیشتر بوده است. بودجه امسال در این حوزه نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۷۵ درصد رشد داشت، پس اهتمام جدی به این موضوع داشته و داریم.
شهردار تهران با بیان اینکه اگر موضوع انتقال ماموریت است، منتقل نشده و نقطه جایگزینی برای آنها مشخص کردیم، گفت: ۷نقطه هم برای ارائه خدمت به آنها مشخص کردیم، پس ارتقای سطح خدمت به معلولان و جانبازان کاملا مشخص است. وقتی خدمتی را در شهر توزیع میکنیم و امکانات را اضافه میکنیم، پس اهتمام ویژه داریم. آن محل ۳هکتاری دانشگاه شریف هم قرار است با مشارکت معاونت علمی فناوری به کارخانه نوآوری تبدیل شود. پس برای افزایش خدمت به معلولان و جانبازان اقدام کردیم.
او تصریح کرد: تک تک کلمات ما از دید دیگران متفاوت بیان میشود. شما با دلسوزی گفتید و من هم طبق قانون عمل کردم. نکته آخر اینکه همه امکانات ما در خدمت معلولان و جانبازان خواهد بود. برای خودمات هم تکلیف یقینی و قطعی است که شورای ششم و مدیریت شهری این شورا به افرادی که ناتوانند، خدمت ویژه داشته باشد.
زاکانی در ادامه به مناسبسازی معابر اشاره کرد و گفت: آمارها نشان میدهد در مناسب سازی معابر و در بوستانها ۷۴درصد و در ساختمانهای شهرداری۸۱درصد رشد داشته ایم. پس در مسیر توزیع خدمات درست شهرداری حرکت میکنیم.
چرا میخواستیم این سامانه را به تاکسیرانی بسپاریم؟
شهردار تهران در رابطه با واگذاری سامانه حمل و نقل معلولان به تاکسیرانی توضیح داد: اینکه چرا تدبیر شده بود که تاکسیرانی درگیر شود؟ دلیلش این بود که در برنامه به ما حکم شده است که تاکسیرانی ۳۰ هزار ون را تأمین کند و الان تاکسیرانی در مسیر توسعه تاکسی و ون است. چون این سامانه بیشتر ون محور است و خدمت به جانبازان و معلولان بیشتر از این طریق بود، تلاش ما این بود که از ظرفیت مجموعه تاکسیرانی استفاده کنیم، البته چنین خواستهای منوط به تصمیم شورا است. از قبل مکان مشخص شده است که ماشین ها کجا مستقر شوند و ون ها و اتوبوس و مینی بوس به این ۷ نقطه فرستاده شدند.
او افزود: سامانه از نظر نیروی انسانی ۱۰۷ نیرو و ۶۳ راننده اتوبوس دارد، باید تأکید کنم که قاعده اداره و پیگیری متمرکز است و خدمت رسانی گسترده می شود، یعنی مینی بوسها، ون ها و اتوبوسها در یک نقطه متمرکز هستند و کار به شکل تیمی پیگیری میشود.
چمران: در سرای محلات، خانه ایثار ایجاد شود
رئیس شورای شهر پس از صحبتهای شهردار تهران تأکید کرد: پیشنهاد ما و باقی اعضای شورای شهر مبنی بر ایجاد ۵ نقطه بود و اگر ۷ نقطه ایجاد شد که بسیار مناسب است. با توجه به توضیحات ارائه شده، محل حرکت و توزیع ونها و اتوبوسها به جای اینکه در یک نقطه باشد، در ۷ نقطه متمرکز میشوند که از این نقاط به راحتی ارائه خدمات مانند کاری که در طرشت انجام میشد، ارائه شود. ما میخواهیم اول تغییرات اتفاق بیفتد و ۷ نقطه کار خود را شروع کنند، بعد سامانه حمل و نقل طرشت جمع شود و وضعیتش تغییر کند.
چمران افزود: در سرای محلات پیش بینی کردیم که خانه ایثار ایجاد شود. بنیاد شهید در این رابطه درخواست داشت و نامه نوشت، حتی یک خانه را برای این موضوع انتخاب کردند تا خانههای ایثار شکل بگیرند. انشاءاله این مورد هم با همکاری دوستان سرای محلات پیگیری خواهد شد تا این نقاط هم پاتوق معلولان و جانبازان شود و در هر منطقه از شهر چنین خدماتی ارائه شود.
پرسشهای دوباره تشکری هاشمی
سید جعفری تشکری هاشمی پس از توضیحات شهردار تهران گفت: مکاتبات مختلفی درباره سامانه حمل و نقل از یکسال پیش شده است و این تصمیم از سال ۱۴۰۱ گرفته شده و جایه جایی سامانه گرفته شده و زمین را در اختیار شهر هوشمند قرار دادید.
وی گفت: باتوجه به دستور شفاهی دکتر زاکانی مورخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ مبنی بر واگذاری سامانه جانبازان و معادلات شرکت واحد به سازمان مدیریت تاکسیرانی این صورت جلسه در ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ تنظیم شده است و بعد از گذشت ۱۱ ماه، دستور واگذاری داده می شود.
این عضو شورای شهر ادامه داد: شهردار میگویند اینطور نیست و تصمیم قبلی را ابطال کردیم که ما خیلی ممنون هستیم. ای کاش در این یکسال، تلاشهایی که برای تخلیه این زمین صورت گرفت، برای بهبود وضعیت سامانه معلولان صرف میشد.
او گفت: آمار ونها متوقف شده، زیاد است. نباید اجازه دهید این اتفاقات بیفتد، بیش از نیمی از سامانه معلولان غیر فعال است. همچنین در سال ۹۹، شهرداری دوره قبلی ۲۰ دستگاه ون را قرارداد می بندند و سال ۱۴۰۱ این قرارداد محقق میشود اما در سال ۱۴۰۰ بودجهای که داشتیم صددرصد داده نشده ، در سال ۱۴۰۱ بودجه محقق نشده و در سال ۱۴۰۲ گفته شده اما هنوز اسنادی ندیدیم که ۴۰ دستگاه ون قرارداد بسته شده باشد.
تشکری هاشمی بیان کرد: آقای زاکانی بودجه ۲۵.۵ میلیاردی و عملکرد صفر قابل قبول نیست. اینکه میگویید زمین شرکت واحد سند ندارد باید بگویم که ۴۰ سال است که شرکت واحد در این زمین است. خیلی از املاک شرکت واحد سند ندارد شهردار تهران باید دنبال سندها باشد.
زاکانی: در منطقه ۸ مرکزی برای جانبازان در نظر گرفتیم
شهردار تهران افزود: واگذاری این مجموعه به فعالیت های فناوری مستلزم تصمیم مجمع شرکت واحد است، حتما این زمین تا مادامی که زمین مناسب برای سامانه معلولان پیش بینی نشده ، نباید واگذار شود.
زاکانی در ادامه صحبتهای هاشمی تشکری گفت: ایشان کلی صحبت میکنند. نکاتی که گفتید جانبازان و معلولان را ناا مید میکند. آنجا ملکی وجود ندارد. حق بهرهبرداری دارد که از اختیارات شهردار است. نباید کلی بگوییم. هر ۷ نکته محل اعتنا و اتکا نیست. اینکه میگویید بودجه نداشتهاند پس با چه کار و زندگی میکردهاند؟
شهردار تهران افزود: موضوعی که از سال قبل مطرح بود ناظر به حوزه فناوری و هوشمندسازی تهران است که باید ما بگوییم چه کردهایم و چه میکنیم؟ برای شورا و افکار عمومی این موضوع موثر است. افرادی که از این سامانه استفاده میکنند از یک مرکز استفاده میکنند. اما وسایل نقلیه از نقاط مختلف توزیع شدهاند. جانبازان و معلولان نور چشم ما هستند و با حمایت شورا خدمات شایستهتری خواهند داشت. در منطقه ۸ مرکزی را هم برای گپ و گفت جانبازان و ایثارگران درنظر گرفتیم که بتوانند دور هم جمع شوند.
پایان