زهره الهیان درباره دلایل طرح استیضاح احمد وحیدی وزیر کشور به همشهری آنلاین گفت: نمایندگانی که طرح استیضاح را امضا کرده‌اند، مشکلاتی در حوزه انتخابیه خودشان داشته‌اند. مردم خواسته‌هایی از این نمایندگان داشته‌اند که برطرف نشده است و علت استیضاح هم نارضایتی‌ها بوده است.

همشهری آنلاین-گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره علت پیگیری طرح استیضاح احمد وحیدی وزیر کشور در مجلس به همشهری آنلاین گفت: طرح استیضاح وزیر کشور همچنان امضای برخی نمایندگان را پای خود دارد و منتفی نشده است. روز یکشنبه با نماینده استیضاح‌کنندگان گفت‌وگویی داشتیم مبنی بر اینکه با یک نگاه کلان و آینده‌نگر استیضاح وزیر کشور به مصلحت نیست. در شرایط فعلی کشور ما ایام اربعین را پیش رو داریم و وزارت کشور در این خصوص مسئولیت‌های جدی دارد. همچنین در پایان سال انتخابات دوازدهمین دوره مجلس را پیش رو داریم و وزارت کشور به‌تازگی با پیش‌ثبت‌نام داوطلبان عملا وارد فرآیند اجرایی انتخابات شده است. بر همین اساس استیضاح را به مصلحت نمی‌دانیم.

زهره الهیان تصریح کرد: امروز بیش از هر چیز دیگری وحدت بین قوا و تعامل و همکاری برای حل مشکلات مردم ضرورت دارد. انتظار مردم و مقام معظم رهبری از مسئولان وحدت و همدلی برای حل مشکلات است.

نماینده مردم تهران درباره دلایل استیضاح توضیح داد: نمایندگانی که طرح استیضاح را امضا کرده‌اند، مشکلاتی در حوزه انتخابیه خودشان داشته‌اند. مردم خواسته‌هایی از این نمایندگان داشته‌اند که برطرف نشده است و علت استیضاح هم نارضایتی‌ها بوده است.

الهیان درباره نتیجه جلسه با نماینده استیضاح‌کنندگان تاکید کرد: با یک نگاه کلان می‌بایست با تعامل این مشکلات حل شود. استیضاح راه‌حل عبور از مشکلات نیست. نماینده استیضاح‌کننده قائل به تعامل و حل مشکلات از طریق گفت‌وگو بود. بر همین اساس کمیته‌ای متشکل از نمایندگانی بین استیضاح‌کنندگان و نمایندگانی از وزارت کشور شکل گرفته تا مشکلات را بررسی کنند و راه‌حلی برای مشکلات در حوزه‌های انتخابیه نمایندگان برای حل معضلات مردم پیدا کنند. این کارگروه می‌تواند با برگزاری جلسات و نشست‌هایی این مشکلات را به نتیجه برساند. با وجود این کارگروه قاعدتا استیضاح منتفی خواهد شد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که چرا با وجود برکناری محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی سابق وزیر کشور به‌عنوان مهمترین مطالبه نمایندگان استیضاح‌کننده، طرح استیضاح همچنان در دستور کار است، گفت: ادامه مسئولیت آقای غلامرضا یکی از دلایل استیضاح بود. برخی از دلایل استیضاح وجود مشکلاتی در حوزه‌های انتخابیه، استانداران و فرمانداران بود. استدلال نمایندگان استیضاح‌کننده غالبا درخصوص حوزه انتخابیه و چالش‌هایی که در تعامل با استانداران و فرمانداران داشته‌اند، بوده است.

نماینده مردم تهران تعداد امضاهای باقیمانده پای طرح استیضاح را بیش از 40امضا عنوان کرد و افزود: با تشکیل کارگروه دولت و مجلس تعداد امضاها کاهش پیدا می‌کند و استیضاح منتفی خواهد شد.